Κυριακή, 24 Νοε.
13oC Αθήνα

Αυτά είναι τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για τις μαρίνες Ρόδου και Μυκόνου

Αυτά είναι τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για τις μαρίνες Ρόδου και Μυκόνου
Η μαρίνα Αλίμου - Φωτογραφία αρχείου

Οι μαρίνες Ρόδου και Μυκόνου στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο διαγωνισμός θα αρχίσει την Άνοιξη του 2020.
“Πονοκέφαλος” για την μαρίνα Αλίμου και τις καθυστερήσεις της “ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις”.

Με τις μαρίνες Ρόδου και Μυκόνου, θα συνεχιστεί εντός του 2020 το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ενώ σε δεύτερη φάση, την οδό της παραχώρησης σε ιδιώτες θα πάρουν δύο ακόμα μαρίνες, στη Ζάκυνθο και την Κεφαλλονιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsit.gr, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία πρόσληψης συμβούλων για την ωρίμανση των δύο επίμαχων μαρινών στη Ρόδο και τη Μύκονο, με σκοπό, ο διαγωνισμός να ξεκινήσει την Άνοιξη του 2020.  Πρόθεση αποτελεί, η προσέλκυση επενδυτών, που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν έργα υποδομών στις δύο αυτές μαρίνες, που κοινό τους σημείο αποτελεί,  το ότι βρίσκονται σε δύο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με αυξημένη δραστηριότητα στην κρουαζιέρα και το yaghting.

Οι ίδιες πηγές, αναφέρουν, ότι υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον και για τις δύο μαρίνες, ενώ ειδικά για τη Μύκονο, μεταξύ των ενδιαφερομένων βρίσκεται και εταιρεία αραβικών συμφερόντων. Πρόκειται για μακροχρόνιες παραχωρήσεις, στις οποίες προβλέπεται, μεταξύ άλλων και η ανάπτυξη εμπορικών κέντρων.

Ο νέος λιμένας Μυκόνου στον Τούρλο, περιήλθε στο ΤΑΙΠΕΔ, με τρεις διακριτές δραστηριότητες: επιβατηγό ναυτιλία, κρουαζιέρα και μαρίνα, ενώ η χερσαία ζώνη καλύπτει περίπου 100 στρέμματα.

Στη Ρόδο πάλι, η μαρίνα βρίσκεται στο Μανδράκι, κι έχει δυνατότητα ελλιμενισμού 175 σκαφών. Πρόκειται για τη μαρίνα που βρίσκεται έξω από μία εκ των πυλών της παλαιάς πόλης, από την οποία εξυπηρετούνται και τοπικές ακτοπλοϊκές γραμμές με μικρότερα πλοία, ενώ στη Ρόδο, να σημειωθεί, ότι υπάρχει και άλλη μια, σύγχρονη, ιδιωτική μαρίνα που λειτουργεί υπό την εταιρεία «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» και η οποία ήδη βρίσκεται σε διαδικασία εύρεσης αγοραστή.

Όσον αφορά στις μαρίνες Ζακύνθου και Κεφαλλονιάς, που πρόκειται να πάρουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης, μετά από τις μαρίνες της Ρόδου και της Μυκόνου, να σημειωθεί, ότι το πρόγραμμα αξιοποίησης της μαρίνας Ζακύνθου, παραμένει στα χαρτιά εδώ και 20 χρόνια.

Εξάλλου, τις προηγούμενες ημέρες, το ΤΑΙΠΕΔ, προκήρυξε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας, με παραχώρηση σε ιδιώτη για τα επόμενα 35 χρόνια. Η θαλάσσια ζώνη της μαρίνας Ιτέας, που μπορεί να αποτελέσει σταθμό κατά τη διέλευση σκαφών από το Αιγαίο στο Ιόνιο Πέλαγος, μέσω της διώρυγας της Κορίνθου, καταλαμβάνει επιφάνεια 26.000 τ.μ. και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού 146 σκαφών μικρού και μεσαίου μεγέθους. Προβλέπονται επίσης 60 θέσεις σκαφών στη χερσαία ζώνη η οποία καλύπτει έκταση της τάξεως των 24.700 τ.μ.

Καθυστερήσεις στον Άλιμο

Κι ενώ το πρόγραμμα για να παραχωρηθούν σε ιδιώτες τέσσερις αξιόλογες μαρίνες σε δημοφιλή νησιά, βρίσκεται σε εξέλιξη, την ίδια στιγμή επικρατεί… πονοκέφαλος στο ΤΑΙΠΕΔ, για το τι μέλλει γενέσθαι με τη μαρίνα Αλίμου. Ο προβληματισμός γεννάται, καθώς η «ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις» που ανακηρύχθηκε πλειοδότρια στα μέσα Απριλίου, ωστόσο, ακόμα καθυστερεί να καταβάλλει το τίμημα των 57,5 εκατ. ευρώ, ζητώντας διαρκείς παρατάσεις. Και αυτό γιατί, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, εκτός από το εφάπαξ τίμημα συζητά με τράπεζες επιπλέον χρηματοδότηση, για να υλοποιήσει επενδύσεις που αφορούν την ανάπτυξη εμπορικών καταστημάτων, ξενοδοχείων κι άλλων υποδομών, έργα που ο συνολικός τους προϋπολογισμός θα αγγίξει τα 50 εκατ. ευρώ.
Παρά τις διαβεβαιώσεις για καταβολή του τιμήματος, στο ΤΑΙΠΕΔ, επικρατεί έντονος προβληματισμός, καθώς υπάρχει πίεση για να εγγράψουν τα έσοδα από την παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου, στα αποτελέσματα του 2019. Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν, ότι εφόσον μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου δεν έχει εισπράξει το τίμημα, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε plan B, για τη μαρίνα Αλίμου.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις