Παρασκευή, 15 Νοε.
20oC Αθήνα

Αυτοκίνητα: Οι αυξήσεις στα καύσιμα εκτίναξαν τις πωλήσεις σε υγραέριο και υβριδικά

Αυτοκίνητα: Οι αυξήσεις στα καύσιμα εκτίναξαν τις πωλήσεις σε υγραέριο και υβριδικά
Φωτογραφία Αρχείου

Η αύξηση των καυσίμων στην Ελλάδα το τελευταίο χρονικό διάστημα έστρεψε περισσότερους Έλληνες στην αγορά καινούριου αυτοκινήτου με υγραέριο, καθώς τον προηγούμενο μήνα παρατηρήθηκε έκρηξη πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία.

Από το 0,3% που η κατηγορία σημείωσε τον Δεκέμβριο του 2020, τον προηγούμενο μήνα το μερίδιο αγοράς εκτινάχθηκε στο 5%, δείχνοντας ότι οι Έλληνες αναζητούν εναλλακτικές φθηνές λύσεις καυσίμου, αλλά και τρόπους για να κινηθούν περισσότερο οικολογικά εντός και εκτός πόλεων.

Μεγάλη αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς σε αυτή την κατηγορία σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων άγγιξε το 13,3%, με το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι άνω του 2,5%.

Αντίθετα πολύ μεγάλη πτώση στις πωλήσεις παρουσίασαν τα καινούρια πετρελαιοκίνητα οχήματα, που μέσα σε έναν χρόνο από το 34,6% μειώθηκαν στο 12,9%, δείχνοντας ότι θα μείνουν αποκλειστικά για τα άτομα που κάνουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα εκτός πόλης ή για τις εταιρείες. Άλλωστε για αυτά τα οχήματα το 2030 αποτελεί χρονολογία ορόσημο, όπως και για τα βενζινοκίνητα που παρουσιάζουν μια σταθερότητα στις πωλήσεις, καταλαμβάνοντας το 40,6% της αγοράς.

Αύξηση και στα υβριδικά

Φυσικά, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και την μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς μέσα σε ένα έτος σημείωσαν αύξηση 10,2 μονάδων (από το 16,5% πήγαν στο 26,7%). Θετική ήταν η αποτίμηση και για τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου, που το τελευταίο χρονικό διάστημα γνωρίζουν άνοδο. Σε αυτό συνετέλεσε και η κατασκευή πολλών πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας την ευκαιρία στους Έλληνες να δοκιμάσουν το συγκεκριμένο καύσιμο που εκτός από οικονομικό είναι και οικολογικό.

Σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ανήκουν στην B κατηγορία, δείχνοντας ότι οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί θέλουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, δίχως να μπορούν να έχουν στην διάθεσή τους περισσότερα από ένα αυτοκίνητα. Δηλαδή να συνδυάζουν σβέλτη και άνετη μετακίνηση εντός πόλης και αρκετές δυνατότητες εκτός δρόμου και μεγάλους χώρους για τις εξορμήσεις τους. Τον πρώτο λόγο έχουν τα SUV, τα οποία δίνουν ελευθερία κινήσεων, καλύτερη θέση οδήγησης και νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που εμπνέει δυναμισμό.

Πτώση σημειώνουν τα αυτοκίνητα της C κατηγορίας, χωρίς να επηρεαστούν τα SUV που σημείωσαν οριακή αύξηση, ενώ υπάρχει σαφέστατη στροφή στα μικρά αυτοκίνητα που εκτός από την ευελιξία στις πόλεις, τα περισσότερα έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις