Site icon NewsIT
16:41 | 22.11.19

Black Friday 2019: Το φετινό στοίχημα για την ελληνική αγορά

Black Friday 2019: Το φετινό στοίχημα για την ελληνική αγορά
Μαίρη Ι. Παπακωνσταντίνου

Ο χρόνος για τη μεγάλη «γιορτή» τιμών μετρά αντίστροφα και οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν επιδοθεί σε πυρετώδεις προετοιμασίες, ώστε στις 29 Νοεμβρίου, ημέρα της Black Friday, να προσφέρουν ελκυστικές προσφορές και γενναίες εκπτώσεις, που, θα αγγίξουν έως και το 60%.

Οι μεγαλύτερες αλυσίδες έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαφημιστικές τους καμπάνιες και την αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων, καθώς, η εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς λέει ότι αυτή την ημέρα, οι εταιρείες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, πραγματοποιούν το 10% του ετήσιου τζίρου, ενώ μεγάλους τζίρους πραγματοποιούν και οι εταιρείες ένδυσης και καλλυντικών.

Αρχικά, οι καταναλωτές πίστευαν ότι η Black Friday αποτελεί προνόμιο των προϊόντων τεχνολογίας, καθώς η Public, ήταν αυτή που την «εισήγαγε» στην Ελλάδα, καταφέρνοντας μάλιστα, να δημιουργήσει κάτι ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα, όταν, έξω από τα κεντρικά της καταστήματα σε Σύνταγμα και Θεσσαλονίκη, οι καταναλωτές που «κυνηγούσαν» ευκαιρίες, σχημάτιζαν «ουρές», προτού ακόμα ξημερώσει.

Από την περσινή έρευνα του Black Friday Global, αποδείχθηκε ότι οι Έλληνες περιμένουν, μεν, τη Black Friday για να αποκτήσουν προϊόντα τεχνολογίας, (κινητό, τηλεόραση, ηλεκτρονικό υπολογιστή), οικιακές συσκευές, (ηλεκτρική κουζίνα, ψυγείο ή πλυντήριο), όμως οι προσδοκίες τους για φθηνές αγορές επεκτείνονται στα ρούχα, τα παπούτσια, τα καλλυντικά και τα αρώματα.

Φέτος, το μεγάλο στοίχημα έχει επεκταθεί σε ακόμα περισσότερους τομείς, καθώς στη «μάχη» των προσφορών Black Friday, προστέθηκαν σούπερ μάρκετ, εταιρείες αυτοκινήτων, τουριστικές εταιρείες που προσφέρουν αεροπορικά εισιτήρια και ταξιδιωτικά πακέτα σε τιμές προσφοράς, καθώς κι άλλες επιχειρήσεις με εξειδίκευση στην παροχή υπηρεσιών. Κάποιες εταιρείες, δίνουν επίσης, τη δυνατότητα για επιπλέον πόντους σε προνομιακές κάρτες, είτε πρόκειται για κάρτες συγκέντρωσης πόντων, είτε συγκέντρωσης μιλίων, εφόσον αφορά κάρτες αεροπορικών εταιρειών. Μάλιστα, οι περισσότερες προσφορές ισχύουν, όχι μόνο την Black Friday, αλλά και τις ημέρες που προηγούνται ή αυτές που ακολουθούν, με τις εταιρείες, να σπεύδουν να το «επικοινωνήσουν» από νωρίς.

Αν και στην Ελλάδα, είναι η πέμπτη κατά σειρά χρονιά που το εμπόριο γιορτάζει την Black Friday ημέρα την τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη, όμως στην Αμερική, γιορτάζεται εδώ και πολλά χρόνια. Παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, καθώς η Black Friday, αποτελεί την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών (Thanks Giving Day).

Για την ιστορία, ωστόσο, να σημειωθεί, ότι για πρώτη φορά ο όρος Black Friday, χρησιμοποιήθηκε το 1869, για να περιγράψει το οικονομικό «κραχ» της αμερικανικής οικονομίας, όπου οι επενδυτές έχασαν τεράστια ποσά στο Χρηματιστήριο. Στη δεκαετία του 1960, όμως αυτό άλλαξε, καθώς η Αστυνομία στην Πολιτεία της Φιλαδέλφειας, χαρακτήριζε Μαύρη Παρασκευή (Black Friday), την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών, λόγω της αυξημένης κίνησης των καταναλωτών, που «έτρεχαν» για να πραγματοποιήσουν τις εορταστικές τους αγορές.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version