Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το energypress το μήνα Νοέμβριο το ποσοστό της ΔΕΗ αυξήθηκε κατά μία ολόκληρη μονάδα, φτάνοντας και πάλι στα επίπεδα του 84,2% από 83,21% που ήταν στο τέλος Οκτωβρίου.
Όπως γίνεται κατανοητό, η αύξηση των μεριδίων της ΔΕΗ, σημαίνει ότι οι ιδιώτες, έχασαν αντίστοιχο ποσοστό.
Να σημειωθεί ότι όπως προβλέπεται στο Μνημόνιο στο τέλος του έτους το μερίδιο της ΔΕΗ θα έπρεπε να ήταν στο 75,24%, ενώ ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι να υποχωρήσει κάτω από 50% το 2020.
Εφόσον αποδειχθεί, πράγμα ιδιαίτερα πιθανό, ότι αυτή είναι η εικόνα στην αγορά, σημαίνει ότι το «εργαλείο» των δημοπρασιών τύπου NOME, παρότι κράτησε ζωντανή την αγορά της λιανικής, δεν επαρκεί για την επίτευξη των στόχων.
Αυτό αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα δεδομένου ότι οι δημοπρατούμενες ποσότητες στα NOME είναι και πάλι υπό συζήτηση υπό το φως των εξελίξεων στον θέμα της αποεπένδυσης του λιγνιτικού δυναμικού της ΔΕΗ.
Από την άλλη βέβαια, η ενίσχυση των ποσοστών της ΔΕΗ δημιουργεί ίσως ευνοϊκότερο περιβάλλον για να προχωρήσει η λύση που έχει δρομολογήσει η εταιρεία για πώληση πελατολογίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις, και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ εξετάζει πλέον την προοπτική να ρίξει το βάρος της προς μια τέτοια λύση, εάν βεβαίως λυθούν τα νομικά και άλλα προβλήματα που αναφύονται.
Την ίδια στιγμή, οι υψηλές τιμές στις οποίες κατέληξε η τελευταία δημοπρασία NOME, καθώς και οι υψηλές τιμές της ΟΤΣ, έχουν δημιουργήσει ένα νέο σκηνικό ειδικά στη Μέση Τάση, όπου υπάρχει πλέον μεγάλη κινητικότητα.
Και τούτο διότι οι ιδιωτικές εταιρείες προμήθειας ρεύματος, για να μην γράφουν υπέρογκες ζημιές, έχουν αναπροσαρμόσει προς τα πάνω τα τιμολόγια των πελατών τους, κυρίως εκείνα που περιλάμβαναν πολύ χαμηλές προσφορές.
Η αναγγελία των αυξήσεων έχει θορυβήσει, όπως είναι φυσικό, τους πελάτες της Μέσης Τάσης, οι οποίοι ζητούν εκ νέου προσφορές από τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας μια έντονη κινητικότητα, που μεταφράζεται, ως ένα βαθμό τουλάχιστον, σε μετακινήσεις μεγάλων καταναλωτών από εταιρεία σε εταιρεία, ακόμα και σε μετακινήσεις προς τη ΔΕΗ.