Η ταχέως αναπτυσσόμενη κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, Temu κοντράρεται με επιτυχία με τα καταστήματα δολαρίων των Ηνωμένων Πολιτειών (ΗΠΑ), συμπεριλαμβανομένου του ηγέτη του κλάδου Dollar General, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για το μερίδιο αγοράς, αναφέρει δημοσίευμα CNBC.
Από τον περασμένο μήνα, η Temu κατείχε σχεδόν το 17% του μεριδίου αγοράς στις Ηνωμένες Πολιτείες στις κατηγορίες των εκπτωτικών καταστημάτων, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Earnest Analytics. Αυτό συγκρίνεται με το 8% για την αλυσίδα δολαρίων Five Below, το 43% για την Dollar General και το 28% για την Dollar Tree.
Η Temu ξεκίνησε τη λειτουργία της στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Σεπτέμβριο του 2022 και έγινε γρήγορα δημοφιλής μέσω της χρήσης επιρροών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διαφημίσει τα εμπορεύματά της ως καλύτερα και πιο προσιτά από τα παραδοσιακά καταστήματα.
Όπως δήλωσε ο Μάικλ Μαλοόφ (Michael Maloof), επικεφαλής μάρκετινγκ της Earnest Analytics, “οι χαμηλές τιμές της (Temu) στα είδη οικιακής χρήσης και στα βασικά καταναλωτικά αγαθά την καθιστούν μεγαλύτερη απειλή για τα εκπτωτικά καταστήματα τούβλων όπως τα καταστήματα δολαρίων από ό,τι άλλες διαδικτυακές αγορές».
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα πουλάει ρούχα, συμπεριλαμβανομένων φορεμάτων αξίας 12 δολαρίων και αθλητικών παπουτσιών αξίας 20 δολαρίων, ενώ προσφέρει επίσης παρόμοια διακόσμηση διακοπών, δοχεία αποθήκευσης και παιχνίδια με τα καταστήματα δολαρίων. Οι αναλυτές αναμένουν ότι θα έχει έσοδα άνω των 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος, καθώς επεκτείνεται διεθνώς.
«Η Temu έχει το πλεονέκτημα της καινοτομίας και του ενθουσιασμού που είναι δύσκολο να αναδημιουργηθεί για τις στάσιμες μάρκες εκπτωτικών καταστημάτων λιανικής χαμηλού κόστους», δήλωσε ο Μάικλ Άσλειϊ Σούλμαν (Michael Ashley Schulman), επικεφαλής επενδύσεων στην Running Point Capital Advisors.
Η Temu, η Dollar General, η Dollar Tree και η Five Below δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια σχετικά με την έρευνα. Τα αμερικανικά καταστήματα δολαρίων έχουν δηλώσει προηγουμένως ότι δεν βλέπουν επίδραση από την Temu στις πωλήσεις τους λόγω των σχετικά μικρότερων διαδικτυακών παρουσιών και των διαφορετικών πελατών.
Ενώ τα καταστήματα δολαρίων έχουν διατηρήσει τη δύναμή τους μεταξύ των πελατών που αγοράζουν είδη πρώτης ανάγκης, όπως τρόφιμα, ποτά και είδη όπως απορρυπαντικά, αντιμετωπίζουν μια μετατόπιση της καταναλωτικής ζήτησης και παλεύουν επίσης με λειτουργικά λάθη.
Η Dollar General έχει μειώσει τρεις φορές την πρόβλεψη για τα ετήσια κέρδη της φέτος, καθώς οι αγοραστές με χαμηλό προϋπολογισμό έχουν μειώσει τις δαπάνες για αγαθά διακριτικής ευχέρειας με υψηλότερο περιθώριο κέρδους και έχουν στραφεί στην αγορά πιο χαμηλού περιθωρίου καταναλωτικών αγαθών.
Τα περιθώρια κέρδους έχουν επίσης μειωθεί στα καταστήματα δολαρίων, επειδή μειώνουν τα εμπορεύματα για να εξαλείψουν τα πλεονάζοντα αποθέματα και, όπως πολλοί λιανοπωλητές, πλήττονται επίσης από τις κλοπές λιανικής πώλησης.
Σύμφωνα με την Earnest Analytics, η Dollar General με έδρα το Τενεσί έχει δει την πιο απότομη μείωση του μεριδίου αγοράς σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Κατείχε μερίδιο αγοράς 43% τον Νοέμβριο, από περίπου 57% τον Ιανουάριο. Το μερίδιο της Dollar Tree διολίσθησε σχεδόν τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες από 32% τον Ιανουάριο σε 28% τον Νοέμβριο.
Η Temu επωφελείται από την κόπωση των αγοραστών από τις υψηλές τιμές και τον πληθωρισμό, δήλωσε ο Peter Earle, οικονομολόγος στο Αμερικανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών, ένα φιλελεύθερο, ελεύθερο της αγοράς think tank. Η μητρική εταιρεία της Temu, η PDD Group, δήλωσε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 94% σε 68,84 δισ. γιουάν (9,62 δισ. δολάρια) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Η Temu χρησιμοποιεί ένα δίκτυο κατασκευαστών φθηνών προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών, ρούχων και οικιακών ειδών με έδρα την Κίνα. Τα εργοστάσια και οι έμποροι του Temu στέλνουν τα εμπορεύματα απευθείας στους αγοραστές του Temu, χρησιμοποιώντας μια εμπορική απαλλαγή που επιτρέπει σε αποστολές κάτω των 800 δολαρίων να εισέρχονται στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς.
«Η Temu με το σλόγκαν ‘ψωνίζω σαν δισεκατομμυριούχος’ έχει κατακτήσει την παιχνιδοποίηση και τις ανταμοιβές για να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές διασκεδαστικές, εύκολες και φθηνότερες από τα καταστήματα του δολαρίου», δήλωσε ο Σούλμαν της Running Point.