Διεθνή

FTI: Στον «αέρα» ο χρόνος επιστροφής των αποζημιώσεων σε 175.000 πελάτες του γερμανικού ταξιδιωτικού κολοσσού

Έχουν περάσει δυόμισι εβδομάδες από τότε που η FTI, ο τρίτος μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας στην Ευρώπη, αναγκάστηκε να καταθέσει αίτηση πτώχευσης. Όλες οι κρατήσεις που δεν έχουν ακόμη πραγματοποιηθεί έχουν πλέον ακυρωθεί από τον διαχειριστή αφερεγγυότητας Axel Bierbach, ενώ επηρεάζονται περίπου 175.000 οργανωμένες διακοπές.

Ωστόσο, ένα άλλο ζήτημα προκαλεί τώρα όλο και μεγαλύτερη απογοήτευση στους πελάτες: Πότε θα τους επιστραφεί το κόστος των διακοπών που έχουν ήδη καταβάλει στην FTI; Πολυάριθμοι αναγνώστες έχουν αναφέρει στη Handelsblatt ότι έχουν εκνευριστεί από την εταιρεία και το Γερμανικό Ταμείο Ασφάλισης Ταξιδιών (DRSF).

Πρόκειται για μια απογοητευτική κατάσταση για πολλούς ανθρώπους, σύμφωνα με την Handelsblatt. Οι καλοκαιρινές διακοπές μόλις ξεκίνησαν στα πρώτα ομόσπονδα κρατίδια, σε άλλα ξεκινούν σε λίγες ημέρες. Οι ανταγωνιστές της FTI, όπως η Tui, η Alltours, η Dertour και η Schauinsland Reisen, έχουν αυξήσει σημαντικά τις προσφορές τους για το καλοκαίρι.

Έτσι, υπάρχει ακόμη η δυνατότητα να κλείσετε μια αντικατάσταση. Ωστόσο, συχνά δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα για να χρηματοδοτηθούν δεύτερες διακοπές. Πρώτον, πρέπει να επιστραφούν τα χρήματα των πρώτων διακοπών.

Ωστόσο, μένει να δούμε πότε θα συμβεί αυτό. Αν επισκεφθείτε μια ειδική ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί από το FTI και το DRSF, η οποία παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη «διαδικασία επιστροφής», θα βρείτε απογοητευτικά νέα. Οι προετοιμασίες για την επιστροφή δεν έχουν καν ξεκινήσει. Το ταμείο εξακολουθεί προς το παρόν να φροντίζει τους ντόπιους ταξιδιώτες που βρέθηκαν στην αφερεγγυότητα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Όταν ρωτήθηκε από τη Handelsblatt, εκπρόσωπος του DRSF δεν ήταν σε θέση να δώσει ημερομηνία για το πότε θα καταβληθούν τα πρώτα κεφάλαια: «Δεν σχολιάζουμε τον χρονικό ορίζοντα». Ωστόσο, το επίκεντρο μετατοπίζεται σταδιακά από τις άμεσες ενισχύσεις στους προορισμούς διακοπών. Στο τέλος αυτής της εβδομάδας, μόνο περίπου 500 επισκέπτες θα εξακολουθούν να βρίσκονται στους τόπους διακοπών τους, δήλωσε ο εκπρόσωπος: «Τώρα, φυσικά, η προετοιμασία της διαδικασίας επιστροφής έχει απόλυτη προτεραιότητα».

Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα: το ταμείο χρειάζεται τα σχετικά ταξιδιωτικά δεδομένα από την FTI για το σκοπό αυτό. «Μόλις η αντίστοιχη εταιρεία που επηρεάζεται από την πτώχευση παράσχει τα απαραίτητα στοιχεία, το DRSF μπορεί να αρχίσει να αναλύει τα δεδομένα κρατήσεων και ταξιδιών και να προετοιμάζει τη διαδικασία επιστροφής», αναφέρει ο ιστότοπος του DRSF.

Δεδομένου ότι επηρεάζονται αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ταξίδια, πρόκειται για μια χρονοβόρα διαδικασία. Επιπλέον, η επεξεργασία και η διαβίβαση των δεδομένων πρέπει να γίνεται παράλληλα με τις εν εξελίξει διαδικασίες αφερεγγυότητας. Σε αυτές τις διαδικασίες, ωστόσο, ο πρωταρχικός στόχος του διαχειριστή είναι να εξασφαλίσει τα περιουσιακά στοιχεία για τους πιστωτές.

Αυτό δείχνει τα όρια του νέου συστήματος προστασίας για τις οργανωμένες διακοπές, το οποίο δημιουργήθηκε μετά την πτώχευση της Thomas Cook το 2019. Το DRSF ιδρύθηκε τότε και τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Σκοπός του είναι να αποτρέψει χάος όπως αυτό της Thomas Cook. Η συνήθης ασφαλιστική κάλυψη για τις οργανωμένες διακοπές εκείνη την εποχή δεν επαρκούσε για να καλύψει τις απαιτήσεις των πελατών και έτσι το κράτος έπρεπε να παρέμβει.

Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα