Στα 66 δισ. δολάρια (ή 100 δισ. δολάρια κατ’ άλλες εκτιμήσεις) φτάνει η αξία του κινεζικού κολοσσού του ηλεκτρονικού εμπορίου –Shein– ο οποίος φέρεται να εμπλέκεται στην παραγωγή προϊόντων (ρούχα και αξεσουάρ) που προορίζονται για παιδιά και πωλήθηκαν στην Νότια Κορέα, τα οποία περιείχαν τοξικές ουσίες σε επίπεδα που ξεπερνούσαν κατά εκατοντάδες φορές τα αποδεκτά όρια.
Η Shein είναι εταιρεία πώλησης «γρήγορης μόδας» στον κλάδο του λιανικού εμπορίου. Ιδρύθηκε στη Ναντζίνγκ της Κίνας τον Οκτώβριο του 2008 ως ZZKKO από τον επιχειρηματία Chris Xu, και από το 2022 η Shein εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο. Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται σήμερα στη Σιγκαπούρη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γνωστή για την πώληση σχετικά φθηνών ενδυμάτων, η επιτυχία της Shein πιστώνεται στη δημοτικότητά της μεταξύ των καταναλωτών της GEN Z.
Η εταιρεία συγκρίθηκε αρχικά με μια επιχείρηση drop shipping, καθώς δεν συμμετείχε στο σχεδιασμό και την κατασκευή, αντ’ αυτού προμηθεύτηκε προϊόντα από τη χονδρική αγορά ενδυμάτων στη Γκουανγκζού.
Από το 2012, η Shein άρχισε να δημιουργεί το δικό της σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας, μετατρέποντας τον εαυτό της σε έναν πλήρως ολοκληρωμένο λιανοπωλητή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η εταιρεία έχει δημιουργήσει την εφοδιαστική της αλυσίδα στη Γκουανγκζού με ένα δίκτυο περισσότερων από 3.000 προμηθευτών από το 2022. Ωστόσο, έχει αντιμετωπίσει διαμάχη λόγω της χρήσης κινεζικών sweatshops και παιδικής εργασίας.
Το 2022, η εταιρεία μετέφερε πλήρως τα κεντρικά της γραφεία από την Κίνα στη Σιγκαπούρη για ρυθμιστικούς, διεθνείς επεκτατικούς και οικονομικούς λόγους – διατηρώντας παράλληλα τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις αποθήκες της στην Κίνα.
Το 2022, η Shein απέφερε έσοδα ύψους 24 δισ. δολαρίων ΗΠΑ, ποσό σχεδόν τόσο μεγάλο όσο οι καθιερωμένες εταιρείες λιανικής πώλησης Zara και H&M. Η εταιρεία αποτιμήθηκε στα 100 δισ. δολάρια μετά από ένα γύρο χρηματοδότησης τον Απρίλιο του 2022.
Σύμφωνα με το Bloomberg Businessweek και άλλους, το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein έχει επωφεληθεί από τον εμπορικό πόλεμο Κίνας – ΗΠΑ, ιδίως όσον αφορά τα φορολογικά πλεονεκτήματα τα τελευταία χρόνια, η Shein βρέθηκε στη μέση διαφορών για εμπορικά σήματα, αγωγών που αφορούσαν ανταγωνιστές, ανησυχιών για την ασφάλεια των προϊόντων, καθώς και κατηγοριών για φοροδιαφυγή και εμπλοκή σε παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Εν μέσω της πανδημίας του COVID-19 το 2020, φέρεται να πραγματοποίησε έσοδα 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας το το έβδομο συνεχόμενο έτος με αύξηση πωλήσεων άνω του 100% για την εταιρεία. Από τον Οκτώβριο του 2020, η Shein ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία μόδας μόνο στο διαδίκτυο στον κόσμο.
Η Shein σημειώνεται ότι υιοθέτησε νωρίς το TikTok ως εργαλείο προώθησης και η ικανότητα της εταιρείας να διαφημίζει viral αντικείμενα ενίσχυσε τη δημοτικότητά της.
Μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, η Shein αυξήθηκε από μια εταιρεία αξίας 15 δισ. δολαρίων σε μια εταιρεία αξίας 30 δισ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Ernest Analytics, η Shein έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία γρήγορης λιανικής πώλησης μόδας στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2021, ενώ είχε επίσης ξεκινήσει τη διαδικτυακή της λειτουργία στο Μεξικό.
Μια έρευνα σε 7.000 Αμερικανούς εφήβους το 2022 κατέταξε τη Shein ως τη δεύτερη αγαπημένη τους ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τον Οκτώβριο του 2022, η Wall Street Journal ανέφερε ότι η Shein είχε έσοδα 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, με αποτέλεσμα να γίνει σχεδόν τόσο μεγάλη όσο οι παραδοσιακές μάρκες γρήγορης μόδας, όπως τα Zara και H&M.
Άλλοι ανταγωνιστές της είναι οι ASOS, Fashion Nova, Forever 21, PrettyLittleThing, Temu και TopShop.
Τον Αύγουστο του 2023, η Shein και η SPARC Group (η εταιρεία στην οποία ανήκει η Forever 21) προχώρησαν σε μια κοινοπραξία όπου η κάθε εταιρεία απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο της άλλης.
Επέκταση στη Βόρεια Αμερική και πιθανή δημόσια εγγραφή
Η Shein εγκαινίασε την αγορά της, με τρίτους πωλητές, στη Βραζιλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες τον Μάιο του 2022.
Το 2022, η Shein δημιούργησε ένα κέντρο διανομής στο Whitestown της Ιντιάνα, με σχέδια να ανοίξει περισσότερες εγκαταστάσεις διανομής στη νότια Καλιφόρνια και τις βορειοανατολικές ΗΠΑ.
Τον Νοέμβριο του 2022, η Shein άνοιξε ένα νέο εταιρικό γραφείο και κέντρο διανομής στο Markham του Οντάριο, για να λειτουργήσει ως ο κύριος κόμβος διανομής της Shein στον Καναδά.Οι πωλήσεις το 2022 ήταν 23 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τον Ιούλιο του 2023 η Shein ανακοίνωσε στους επενδυτές ότι σημείωσε τα υψηλότερα καταγεγραμμένα κέρδη της για ένα πρώτο εξάμηνο. Η εταιρεία είχε εκτιμώμενη αξία 66 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τον Φεβρουάριο του 2023, ο Μαρσέλο Κλάουρε διορίστηκε πρόεδρος των δραστηριοτήτων της Shein στη Λατινική Αμερική.
Σύμφωνα με αναφορές, το 2023, αν και εξακολουθούσε να έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη, η Shein προμηθεύονταν κυρίως από κατασκευαστές στην Κίνα.
Το 2023, η Shein διέθετε 100 εργοστάσια στη Βραζιλία και είχε περιγράψει σχέδια για την αύξηση του αριθμού αυτού σε 2.000.
Τον Ιούνιο του 2023, η εταιρεία αντιμετώπισε διαδικτυακές αντιδράσεις αφού διεθνείς παράγοντες επιρροής ξεναγήθηκαν και προώθησαν τις εγκαταστάσεις της στην Κίνα.
Το 2023, η εφημερίδα The Information ανέφερε ότι οι εκπρόσωποι της Shein είχαν ανεπίσημες συζητήσεις με τους αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες Amazon και Google σχετικά με μια πιθανή επένδυση στην εταιρεία. Το δημοσίευμα σημειώνει ότι η εταιρεία αναμενόταν να κάνει το ντεμπούτο της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) στο μέλλον.
Τον Αύγουστο του 2023 η Shein έλαβε προσωρινή περιοριστική εντολή στις ΗΠΑ εναντίον του ανταγωνιστή της Temu για μια υπόθεση παραβίασης εμπορικών σημάτων. Επίσης, συμμετείχαν σε αγωγές στις ΗΠΑ η μία εναντίον της άλλης με κατηγορίες για μονοπώληση.
Τον Ιούνιο του 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ανοίξει μια αποθήκη στο Μεξικό για «μεγαλύτερο πάτημα» στη Λατινική Αμερική. Τον Δεκέμβριο του 2023, η Temu μήνυσε τη Shein, ισχυριζόμενη παράνομη παρέμβαση στους προμηθευτές της.