Παρασκευή, 22 Νοε.
19oC Αθήνα

Toyota: Έχασε κεφαλαιοποίηση πάνω από 15 δισ. δολάρια λόγω παραποίησης δοκιμών πρόσκρουσης

Toyota: Έχασε κεφαλαιοποίηση πάνω από 15 δισ. δολάρια λόγω παραποίησης δοκιμών πρόσκρουσης

Μεγάλη πτώση σημείωσαν οι μετοχές των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως της Toyota, την περασμένη Δευτέρα (3.6.2024), όταν το υπουργείο Μεταφορών της χώρας διαπίστωσε ψευδή στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν για την πιστοποίηση ορισμένων μοντέλων, σύμφωνα με δημοσίευση της CNBC.

Συγκεκριμένα, οι μετοχές της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota υποχώρησαν περισσότερο από 5,4% την προηγούμενη εβδομάδα, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, αλλά ανακάμπτουν σήμερα (10.6.2024). Η αυτοκινητοβιομηχανία έχασε 2,45 τρισ. ιαπωνικά γεν (15,62 δισ. δολάρια) σε χρηματιστηριακή αξία μόνο την περασμένη εβδομάδα.

Οι μετοχές της Mazda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, υποχώρησε 7,7% την ίδια περίοδο και έχασε 80,33 δισ. γιεν ή 511,8 εκατ. δολάρια στην κεφαλαιοποίηση της αγοράς την περασμένη εβδομάδα.

Η ευρεία επιθεώρηση του Υπουργείου Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας διαπίστωσε επίσης παρατυπίες στις αιτήσεις πιστοποίησης άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών Honda, Suzuki και Yamaha.

Την περασμένη εβδομάδα, η Honda υποχώρησε κατά 5,75%, η μετοχή της Yamaha Motor έχασε 2,2%, ενώ η Suzuki Motor σημείωσε πτώση 0,3%.

Οι μετοχές όλων αυτών των εταιρειών διαπραγματεύονταν υψηλότερα τη Δευτέρα. Η Toyota σημείωσε άνοδο 1,7%, η Honda κέρδισε 2,13% και η Mazda κατέγραψε άνοδο 1,7%. Η Suzuki και η Yamaha παρουσίασαν, επίσης, οριακή άνοδο.

Και οι πέντε εταιρείες είχαν υποβάλει ψευδή δεδομένα δοκιμών ή, στην περίπτωση της Toyota και της Mazda, είχαν παραποιήσει τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Η Toyota ανακοίνωσε στις 3 Ιουνίου, μετά την έκθεση έρευνας του υπουργείου, ότι θα σταματήσει προσωρινά τις αποστολές και τις πωλήσεις τριών μοντέλων που κατασκευάζονται σήμερα στην Ιαπωνία, δηλαδή των Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross.

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες και τους ενδιαφερόμενους φορείς της εταιρείας, αναγνωρίζοντας ότι επτά από τα μοντέλα της «δοκιμάστηκαν με μεθόδους που διαφέρουν από τα πρότυπα που ορίζουν οι εθνικές αρχές».

Ξεχωριστά, η Mazda δήλωσε ότι ανέστειλε την κυκλοφορία του Roadster RF και του Mazda 2 από τις 30 Μαΐου. Και οι δύο εταιρείες, ωστόσο, δήλωσαν ότι οι πελάτες μπορούν να συνεχίσουν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους.

Το υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει επιτόπιες επιθεωρήσεις στις πέντε εταιρείες στις οποίες αναφέρθηκε παράπτωμα.

Η επιθεώρηση στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έρχεται μετά την ανακοίνωση της μονάδας Daihatsu της Toyota τον Δεκέμβριο, ότι θα σταματήσει τις αποστολές όλων των οχημάτων τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ιαπωνία.

Αυτό συνέβη μετά από έρευνα για ένα σκάνδαλο ασφαλείας, κατά την οποία διαπιστώθηκαν προβλήματα σε περίπου 64 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 22 που πωλούνται υπό το εμπορικό σήμα της Toyota.

Η Daihatsu δήλωσε τον Απρίλιο του περασμένου έτους ότι είχε παραποιήσει τα τεστ ασφαλείας πλευρικής σύγκρουσης που διενεργήθηκαν για 88.000 μικρά αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία πωλήθηκαν υπό το εμπορικό σήμα της Toyota.

Διεθνή Τελευταίες ειδήσεις