Σε προσωρινή πολιτική ακινησία κινδυνεύει να περιέλθει ο δεύτερος πυλώνας του γαλλο – γερμανικου κινητήρα στην Ευρώπη. Η Γαλλία χρειάζεται, αυτή τη στιγμή, να ασχοληθεί πρωτίστως με τα εσωτερικά πολιτικά της προβλήματα.
Όσον αφορά την κατάσταση της πολιτικής στη Γαλλία, το κόμμα του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Εμανουέλ Μακρόν παραμένει ανεπηρέαστο από την ψήφο δυσπιστίας, σύμφωνα με την καθημερινή γερμανική εφημερίδα Die Welt. Ως πρόεδρος, ωστόσο, διορίζει τον πρωθυπουργό.
Σημειώνεται ότι ο Μακρόν, μετά τις βουλευτικές εκλογές, συμμετείχε σε μεγάλο βαθμό στην αναζήτηση κυβέρνησης και είναι πιθανό να το ξανακάνει τώρα. Η πτώση της κυβέρνησης δεν τον άφησε αλώβητο. Ο επικεφαλής του κράτους είχε διορίσει πρωθυπουργό τον Μπαρνιέ μετά από πολλές συζητήσεις και οι κεντρώες δυνάμεις του βοήθησαν στην κυβέρνηση.
Η αντιπολίτευση είναι πλέον πιθανό να προσπαθήσει να πιέσει τον Μακρόν σε πρόωρες προεδρικές εκλογές λόγω της περίπλοκης πολιτικής κατάστασης. Μέχρι στιγμής, ο Μακρόν το απέρριπτε πάντα αυτό.
Η πολιτική κρίση είναι, επίσης, ατυχής για την οικονομία της Γαλλίας, εφόσον η χώρα αντιμετωπίζει ένα νέο χρέος. Ο Μπαρνιέ ήθελε να το θέσει και πάλι υπό έλεγχο., αλλά η κυβέρνησή του απέτυχε λόγω της κλιμακούμενης διαμάχης για τον προϋπολογισμό λιτότητας. Είναι πιθανό να καταγραφεί ως μία από τις πιο σύντομες κυβερνήσεις στην πρόσφατη γαλλική ιστορία.
Παραλληλισμοί με τη διάλυση της κυβέρνησης των κομμάτων στη Γερμανία
Όπως και στη Γερμανία, το θέμα στη Γαλλία ήταν το σχέδιο προϋπολογισμού για το επόμενο έτος. Εάν το κοινοβούλιο δεν έχει ψηφίσει τον προϋπολογισμό έως τις 20 Δεκεμβρίου, η κυβέρνηση μπορεί να τον προωθήσει με διάταγμα.
Ωστόσο, είναι αμφιλεγόμενο αν μια μεταβατική κυβέρνηση μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα συνταγματικά δικαιώματα. Μια εναλλακτική λύση θα μπορούσε επομένως να είναι η πρόταση ενός προϋπολογισμού για την αρχή του έτους με νομοθεσία έκτακτης ανάγκης. Αυτός θα πρέπει να βασίζεται στις δαπάνες για το 2024.
Η κυβέρνηση, όμως, πρέπει να μειώσει πραγματικά το υψηλό έλλειμμά της σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΕ, κάτι που δύσκολα είναι εφικτό χωρίς εξοικονόμηση πόρων, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Spiegel.