Η Γερμανία πλησιάζει σε μια απόφαση σχετικά με το τι θα κάνει με τις τοπικές μονάδες και τα ρωσικά πετρελαϊκά περιουσιακά στοιχεία της πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft που κατέλαβε η κυβέρνηση πριν από δύο χρόνια μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Το μέλλον των περιουσιακών στοιχείων θα καθοριστεί σύντομα, δήλωσε στους δημοσιογράφους χθες (8.7.2024) κυβερνητικός αξιωματούχος που γνωρίζει το θέμα. Ο κρατικά ελεγχόμενος ρωσικός ενεργειακός κολοσσός συμφώνησε με τη Γερμανία νωρίτερα φέτος να προσπαθήσει να βρει αγοραστή για τις τοπικές θυγατρικές του, αλλά η σχετική προθεσμία λήγει σε δύο μήνες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δύο έως τρία ενδιαφερόμενα μέρη έχουν αρχίσει να βολιδοσκοπούν μια πιθανή επένδυση. Συζητήσεις για μια πιθανή αγορά της Rosneft Deutschland και της RN Refining & Marketing GmbH έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, ζητώντας να μην κατονομαστούν επειδή το θέμα είναι ιδιωτικό.
Εκπρόσωποι του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας και της Rosneft Deutschland αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, στο αποκορύφωμα της ενεργειακής κρίσης, η Γερμανία έθεσε τις τοπικές μονάδες της Rosneft υπό προσωρινή επιτροπεία, η οποία έκτοτε έχει παραταθεί τρεις φορές. Η συμφωνία που έκλεισε τον Μάρτιο επέτρεψε στην εταιρεία να βρει τους δικούς της αγοραστές για τις μονάδες, αποφεύγοντας παράλληλα την κρατικοποίηση. Η επιλογή αυτή δεν έχει φύγει από το τραπέζι, με τμήματα του τρικομματικού συνασπισμού του καγκελάριου Όλαφ Σολτς να υποστηρίζουν μια τέτοια κίνηση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι μονάδες της Rosneft έχουν μετοχές σε τρία διυλιστήρια στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένου του PCK Raffinerie στο Schwedt κοντά στο Βερολίνο, το οποίο αποκόπηκε από τις προμήθειες ρωσικού αργού πριν από δύο χρόνια.
Ο Γερμανός αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Μίκαελ Κέλνερ (Michael Kellner) δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το διυλιστήριο PCK δεν θα περιέλθει ξανά υπό ρωσικό έλεγχο. Δεν διευκρίνισε πόσο έχουν προχωρήσει οι διαπραγματεύσεις της Rosneft με τους ενδιαφερόμενους ή αν θα προτιμούσε έναν πολωνό αγοραστή για τις μετοχές.
«Είναι σημαντικό για μένα να δημιουργήσουμε μια δομή ιδιοκτησίας, ώστε να έχουμε το διυλιστήριο σε ασφαλή βάση μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Kellner.