Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ αυξήθηκε σε υψηλό έξι μηνών τον Αύγουστο, καθώς οι πιο αισιόδοξες απόψεις των καταναλωτών για την οικονομία και τον πληθωρισμό αντιστάθμισαν την εξασθένηση της αισιοδοξίας για την αγορά εργασίας.
Ο δείκτης που μετρά το κλίμα μεταξύ των καταναλωτών από το Conference Board στις ΗΠΑ αυξήθηκε στο 103,3 από το αναθεωρημένο προς τα πάνω 101,9 τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη (27.08.2024). Η μέση εκτίμηση σε έρευνα του Bloomberg μεταξύ οικονομολόγων προέβλεπε μία μέτρηση 100,7.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μια μέτρηση των προσδοκιών για τους επόμενους έξι μήνες αυξήθηκε σε υψηλό ενός έτους, στο 82,5 τον Αύγουστο, ενώ ένα μέτρο των σημερινών συνθηκών σημείωσε άνοδο.
Οι προοπτικές για τις πολυαναμενόμενες μειώσεις των επιτοκίων από την Fed, που πιθανότατα θα αρχίσουν τον επόμενο μήνα, μπορεί να συμβάλουν στην περαιτέρω ενίσχυση του κλίματος και να οδηγήσουν τους καταναλωτές να ξοδεύουν.
Ταυτόχρονα, η εμπιστοσύνη παραμένει αρκετά μακριά από τα προ της πανδημίας επίπεδα, λόγω του υψηλότερου κόστους ζωής και, πιο πρόσφατα, της συγκρατημένης αύξησης της απασχόλησης.
Περίπου το 32,8% των καταναλωτών δηλώνει ότι οι θέσεις εργασίας είναι άφθονες, το μικρότερο ποσοστό από τον Μάρτιο του 2021 και η έκτη συνεχόμενη μείωση. Το ποσοστό που δήλωσε ότι οι θέσεις εργασίας ήταν δύσκολο να βρεθούν αυξήθηκε.
Η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο – μια μέτρηση που ακολουθείται στενά από τους οικονομολόγους για την εκτίμηση της αγοράς εργασίας – μειώθηκε επίσης σε χαμηλό άνω των τριών ετών.