Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας επεκτείνονται στην Ευρώπη για να αμβλύνουν τον αντίκτυπο των δασμών που αποσκοπούν στην αποδυνάμωση του πλεονεκτήματος τιμών έναντι των προβληματικών παραδοσιακών κατασκευαστών της περιοχής.
Με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) να αυξάνει τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως και 48%, η νέα γενιά των κατασκευαστών πράσινων αυτοκινήτων της Κίνας συνεργάζεται με την τοπική βιομηχανία, ώστε τα αυτοκίνητά τους να θεωρούνται εγχώρια. Χωρίς αυτά τα μέτρα, τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούσαν να γίνουν κατά χιλιάδες ευρώ ακριβότερα για τους καταναλωτές, ή αλλιώς ασύμφορα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με το Bloomberg,m η Βαρκελώνη θα φιλοξενήσει σύντομα το Omoda E5, που κατασκευάζεται από την κινεζική Chery Automobile, η οποία έχει συνεργαστεί με την ισπανική Ebro-EV Motors.
Στην Πολωνία, τα αυτοκίνητα πόλης T03 της κινεζικής Leapmotor βγαίνουν από μια γραμμή συναρμολόγησης που ανήκει στην κατασκευάστρια εταιρεία Jeep και Fiat Stellantis. Εν τω μεταξύ, η BYD έχει ανακοινώσει σχέδια για το δικό της εργοστάσιο στην Ουγγαρία, με ένα άλλο στα σκαριά στην Τουρκία, και η Zeekr «γλυκοκοιτάζει» εγκαταστάσεις παραγωγής που ανήκουν στη μητρική Geely.
Η άφιξη των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας αποτελεί κίνδυνο για τους ευρωπαϊκούς γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συνάψουν συνεργασίες και να δημιουργήσουν χώρο για τους νεοσύστατους αντιπάλους τους, καθώς αντιμετωπίζουν το κλείσιμο ορισμένων δικών τους εγκαταστάσεων για να προσαρμοστούν στην παραπαίουσα αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μέχρι το τέλος του έτους, η Chery ελπίζει να ξεκινήσει την παραγωγή στο πρώην εργοστάσιο της Nissan Motor κοντά στο λιμάνι της Βαρκελώνης. Ψάχνει επίσης τοποθεσίες για μια δεύτερη ευρωπαϊκή έδρα παραγωγής.
«Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με την ομάδα, με τη λειτουργία μας στην Ευρώπη βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Τσάρλι Ζανγκ, πρόεδρος της Chery Europe.
Η Chery και η Ebro στοχεύουν στην παραγωγή 150.000 αυτοκινήτων ετησίως στις ισπανικές εγκαταστάσεις μέχρι το 2029. Ο Ζανγκ, μιλώντας την επομένη της ανακοίνωσης των πρόσθετων δασμών από την ΕΕ, δήλωσε ότι η Chery στοχεύει επίσης στην ανάπτυξη της τοπικής έρευνας και ανάπτυξης, της παραγωγής και της διανομής «για να γίνει μια πραγματικά ευρωπαϊκή εταιρεία».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί να εξετάζει τον τρόπο που οι νέοι δασμοί θα εφαρμοστούν στις κοινοπραξίες που δεν αποτελούσαν μέρος της έρευνας. Ενώ οι συνομιλίες θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πρόσθετους δασμούς πριν αυτοί μονιμοποιηθούν τον Νοέμβριο, η Κίνα έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για αντίποινα σχετικά με το φερόμενο ντάμπινγκ προϊόντων χοιρινού κρέατος από την ΕΕ.