Διεθνή

Κίνα: Made in Europe ηλεκτρονικά αυτοκίνητα παράγουν οι Κινέζοι κατασκευαστές για να αποφύγουν τους δασμούς

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας επεκτείνονται στην Ευρώπη για να αμβλύνουν τον αντίκτυπο των δασμών που αποσκοπούν στην αποδυνάμωση του πλεονεκτήματος τιμών έναντι των προβληματικών παραδοσιακών κατασκευαστών της περιοχής.

Με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) να αυξάνει τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως και 48%, η νέα γενιά των κατασκευαστών πράσινων αυτοκινήτων της Κίνας συνεργάζεται με την τοπική βιομηχανία, ώστε τα αυτοκίνητά τους να θεωρούνται εγχώρια. Χωρίς αυτά τα μέτρα, τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούσαν να γίνουν κατά χιλιάδες ευρώ ακριβότερα για τους καταναλωτές, ή αλλιώς ασύμφορα.

Σύμφωνα με το Bloomberg,m η Βαρκελώνη θα φιλοξενήσει σύντομα το Omoda E5, που κατασκευάζεται από την κινεζική Chery Automobile, η οποία έχει συνεργαστεί με την ισπανική Ebro-EV Motors.

Στην Πολωνία, τα αυτοκίνητα πόλης T03 της κινεζικής Leapmotor βγαίνουν από μια γραμμή συναρμολόγησης που ανήκει στην κατασκευάστρια εταιρεία Jeep και Fiat Stellantis. Εν τω μεταξύ, η BYD έχει ανακοινώσει σχέδια για το δικό της εργοστάσιο στην Ουγγαρία, με ένα άλλο στα σκαριά στην Τουρκία, και η Zeekr «γλυκοκοιτάζει» εγκαταστάσεις παραγωγής που ανήκουν στη μητρική Geely.

Η άφιξη των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας αποτελεί κίνδυνο για τους ευρωπαϊκούς γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συνάψουν συνεργασίες και να δημιουργήσουν χώρο για τους νεοσύστατους αντιπάλους τους, καθώς αντιμετωπίζουν το κλείσιμο ορισμένων δικών τους εγκαταστάσεων για να προσαρμοστούν στην παραπαίουσα αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων.

Μέχρι το τέλος του έτους, η Chery ελπίζει να ξεκινήσει την παραγωγή στο πρώην εργοστάσιο της Nissan Motor κοντά στο λιμάνι της Βαρκελώνης. Ψάχνει επίσης τοποθεσίες για μια δεύτερη ευρωπαϊκή έδρα παραγωγής.

«Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με την ομάδα, με τη λειτουργία μας στην Ευρώπη βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Τσάρλι Ζανγκ, πρόεδρος της Chery Europe.

Η Chery και η Ebro στοχεύουν στην παραγωγή 150.000 αυτοκινήτων ετησίως στις ισπανικές εγκαταστάσεις μέχρι το 2029. Ο Ζανγκ, μιλώντας την επομένη της ανακοίνωσης των πρόσθετων δασμών από την ΕΕ, δήλωσε ότι η Chery στοχεύει επίσης στην ανάπτυξη της τοπικής έρευνας και ανάπτυξης, της παραγωγής και της διανομής «για να γίνει μια πραγματικά ευρωπαϊκή εταιρεία».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξακολουθεί να εξετάζει τον τρόπο που οι νέοι δασμοί θα εφαρμοστούν στις κοινοπραξίες που δεν αποτελούσαν μέρος της έρευνας. Ενώ οι συνομιλίες θα μπορούσαν να αποτρέψουν τους πρόσθετους δασμούς πριν αυτοί μονιμοποιηθούν τον Νοέμβριο, η Κίνα έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για αντίποινα σχετικά με το φερόμενο ντάμπινγκ προϊόντων χοιρινού κρέατος από την ΕΕ.

 

Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα
Τεκτονικές αλλαγές στην αγορά φαρμάκου στην Ευρώπη, επεκτείνονται διαδικτυακά αλυσίδες – μαμούθ και τα φαρμακεία «κέντρα υγείας»
Η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων πώλησης ειδών προσωπικής φροντίδας «dm» θα εισέλθει στην διαδικτυακή αγορά μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων
Τεκτονικές αλλαγές στην αγορά φαρμάκου στην Ευρώπη, επεκτείνονται διαδικτυακά αλυσίδες – μαμούθ και τα φαρμακεία «κέντρα υγείας»