Site icon NewsIT
15:11 | 10.04.24

Πετρέλαιο: Πολύ πάνω από το πλαφόν των G7 διαπραγματεύεται το ρωσικό αργό

Πετρέλαιο: Πολύ πάνω από το πλαφόν των G7 διαπραγματεύεται το ρωσικό αργό

Oil production and extraction in Russia. Oil pump jack and oil barrels with Russia flag. 3d illustration

Newsit Newsroom

Σε υψηλότερα επίπεδα από το ανώτατο όριο τιμών που έχουν θεσπίσει οι G7 διαπραγματεύεται το ρωσικό πετρέλαιο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, γεγονός που υποδηλώνει σημαντική μη συμμόρφωση με το μέτρο που έχει ως στόχο να στερήσει έσοδα από τη Ρωσία.

Το πετρέλαιο – «ναυαρχίδα» της Ρωσίας, το αργό Ουραλίων, αποφέρει περίπου 75 δολάρια το βαρέλι φεύγοντας από τα λιμάνια της Βαλτικής Θάλασσας και της Μαύρης Θάλασσας, σύμφωνα με στοιχεία της Argus Media, τις εκτιμήσεις των τιμών της οποίας ακολουθούν ορισμένα κράτη των G7 που στηρίζουν το πλαφόν.

Αμερικανοί αξιωματούχοι παρακολουθούν την αύξηση των τιμών, την οποία αποδίδουν στην ευρύτερη γεωπολιτική δυναμική, σύμφωνα με ανώτερο αξιωματούχο του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ.

Το πλαφόν απαιτεί από κάθε δυτική εταιρεία που εμπλέκεται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου να λαμβάνει τη λεγόμενη βεβαίωση, ένα έγγραφο που εγγυάται ότι το φορτίο κοστίζει 60 δολάρια ανά βαρέλι ή ακόμα λιγότερο. Εάν δεν το κάνoυν, δεν τους επιτρέπεται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

Το γεγονός ότι οι τιμές της Argus είναι τόσο πολύ πάνω από αυτό το επίπεδο δημιουργεί μια παραφωνία.

Ενώ το αργό Ουραλίων ήταν πάνω από τα 60 δολάρια σχεδόν όλο το χρόνο, η άνοδος αυτού του μήνα σε επίπεδα πολύ πάνω από τα 70 δολάρια θα δοκιμάσει την αξιοπιστία αυτών των βεβαιώσεων για τους εμπόρους που θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις δυτικές υπηρεσίες.

Τον Μάρτιο, το 23% των αποστολών αργού πετρελαίου της χώρας είχε ασφάλιση έναντι διαρροών και συγκρούσεων που παρείχαν τα μέλη του Διεθνούς Ομίλου P&I Clubs, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι θα είχαν εγγυηθεί ότι τα φορτία κοστίζουν πολύ χαμηλότερα από αυτό που εκτιμά η Argus για την τιμή του ρωσικού πετρελαίου. Ένα μικρότερο ποσοστό κινήθηκε με ελληνικά δεξαμενόπλοια, τα οποία είχαν όλα κάλυψη του Διεθνούς Ομίλου P&I Clubs, που επίσης απαιτούν βεβαίωση.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version