Διεθνή

Πως η Κίνα κερδίζει από το φθηνότερο ρωσικό αργό πετρέλαιο

Η μείωση της ζήτησης από τους βασικούς αγοραστές οδήγησε τους πωλητές να μειώσουν τις τιμές τους

Σε χαμηλότερες τιμές προσφέρεται το ρωσικό αργό πετρέλαιο ESPO στα διυλιστήρια της Κίνας, καθώς η αυξανόμενη ανησυχία γύρω από τους δασμούς των ΗΠΑ αυξάνει τα υλικοτεχνικά και διοικητικά εμπόδια, απομακρύνοντας τους αγοραστές.

Τα φορτία από το λιμάνι Κοζμίνο της Ρωσίας που παραδίδονται στα λιμάνια της Κίνας με δεξαμενόπλοιο που δεν υπόκειται σε κυρώσεις προσφέρονται με πριμοδότηση μεταξύ 2 και 3 δολαρίων το βαρέλι σε σχέση με το πετρέλαιο Brent, σύμφωνα με τους εμπόρους. Τα φορτία φορτώνονται τον Μάρτιο, είπαν, ζητώντας να μην κατονομαστούν καθώς δεν έχουν την άδεια να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης.

Αυτό συγκρίνεται με πριμοδότηση 5 δολαρίων το βαρέλι ή υψηλότερη που προσφέρθηκε τον περασμένο μήνα για φορτία με τους ίδιους όρους. Στους αγοραστές δόθηκε επίσης η δυνατότητα να λάβουν φορτία αργού που παραδόθηκαν με πλοίο που περιλαμβάνεται στη μαύρη λίστα σε χαμηλότερη τιμή. Ο περιορισμένος αριθμός λιμένων και δεξαμενόπλοιων που είναι πρόθυμοι να χειριστούν το ρωσικό εμπόριο έχει αυξήσει το κόστος αποστολής ESPO στην Κίνα και έχει καταστήσει τα φορτία πολύ ακριβά για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια, γεγονός που τα ώθησε να μειώσουν τα ποσοστά επεξεργασίας.

Η μείωση της ζήτησης από τους βασικούς αγοραστές οδήγησε τους πωλητές να μειώσουν τις τιμές τους. Ξεχωριστά, ορισμένα κρατικά διυλιστήρια έχουν παραμείνει στο περιθώριο μέχρι στιγμής αυτό το μήνα, καθώς σταθμίζουν τους κινδύνους και τις επιπτώσεις της διαχείρισης του ESPO, δήλωσαν οι έμποροι. 

Η απερχόμενη κυβέρνηση Μπάιντεν εφάρμοσε ευρείες κυρώσεις στην πετρελαϊκή βιομηχανία της Μόσχας στις αρχές του Ιανουαρίου, οι οποίες παρέσυραν μεγάλο μέρος του στόλου που εξυπηρετούσε το Κοζμίνο. Οι αμοιβές για τη μεταφορά ESPO στην Κίνα εκτοξεύτηκαν στα ύψη και τα δεξαμενόπλοια που προηγουμένως επισκέπτονταν τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας μετακινήθηκαν ανατολικά.

Ακόμη και πριν από τις πιο πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις, τα κινεζικά λιμάνια είχαν γίνει επιφυλακτικά όσον αφορά τη διακίνηση δεξαμενόπλοιων στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις. Οι συνέπειες οδήγησαν σε ακινησία ορισμένων πλοίων που μετέφεραν ESPO και μια άλλη ρωσική ποιότητα – Sokol – στα ανοικτά της Κίνας.

Για να συνεχίσουν το εμπόριο ESPO, οι αγοραστές και οι πωλητές εξέτασαν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν λιγότερο γνωστούς τερματικούς σταθμούς παραλαβής πετρελαίου ή να διερευνήσουν τη δυνατότητα εκφόρτωσης εκτός της επαρχίας Shandong και εκ νέου φόρτωσης σε διαφορετικό δεξαμενόπλοιο, γεγονός που θα μείωνε τον έλεγχο από τις αρχές, δήλωσαν οι έμποροι. Αυτά τα μέτρα, ωστόσο, έχουν υψηλότερο κόστος που τα περισσότερα διυλιστήρια δεν είναι σε θέση να απορροφήσουν προς το παρόν. 

Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα