Πέφτουν οι πωλήσεις μεγάλων καταστημάτων fast food καθώς οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα δεν προτιμούν τις ακριβότερες επιλογές, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC.
Η Starbucks ανακοίνωσε μια αιφνιδιαστική πτώση των πωλήσεων για το τελευταίο τρίμηνο, στέλνοντας τις μετοχές της σε πτώση 17% εχθές (2.5.2024). Η Pizza Hut και η KFC ανακοίνωσαν επίσης συρρίκνωση των πωλήσεων στα καταστήματα fast food. Ακόμα και η σταθερή McDonald’s δήλωσε ότι έχει υιοθετήσει μια «νοοτροπία μάχης του δρόμου» για να ανταγωνιστεί για τους πελάτες που ενδιαφέρονται για την αξία.
Ταυτόχρονα, επί μήνες, οι οικονομολόγοι προέβλεπαν ότι οι καταναλωτές θα περικόψουν τις δαπάνες τοRυς ως απάντηση στις υψηλότερες τιμές και τα επιτόκια. Αλλά χρειάστηκε λίγος χρόνος για να δουν οι αλυσίδες fast-food να συρρικνώνονται πραγματικά οι πωλήσεις τους, παρά τις προειδοποιήσεις αρκετών τριμήνων προς τους επενδυτές ότι οι καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα αποδυναμώνονται και ότι άλλοι πελάτες που γευματίζουν κατεβαίνουν από τις ακριβότερες επιλογές σύμφωνα με το CNBC.
Πολλές εταιρείες εστιατορίων προσέφεραν και άλλους λόγους για τα αδύναμα αποτελέσματά τους αυτό το τρίμηνο. Η Starbucks δήλωσε ότι οι κακές καιρικές συνθήκες παρέσυραν τις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων της χαμηλότερα. Yum Brands, η μητρική εταιρεία των Pizza Hut, KFC και Taco Bell, κατηγόρησε τις χιονοθύελλες του Ιανουαρίου και τις δύσκολες συγκρίσεις με ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο πέρυσι για τις κακές επιδόσεις των εμπορικών σημάτων της.
Αλλά αυτές οι δικαιολογίες δεν εξηγούν πλήρως τα αδύναμα αποτελέσματα τριμήνου. Αντίθετα, φαίνεται ότι ο ανταγωνισμός για μια μικρότερη δεξαμενή πελατών έχει γίνει πιο έντονος, καθώς οι πελάτες που εξακολουθούν να ψάχνουν να αγοράσουν ένα μπέργκερ ή ένα κρύο ρόφημα γίνονται πιο επιλεκτικοί με τα μετρητά τους.