Πολλές μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες θα μοιραστούν την προβλεπόμενη ζημία δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα προκληθεί από την κατάρρευση μιας γέφυρας στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, σύμφωνα με αναλυτές.
Περίπου 80 ασφαλιστές και αντασφαλιστές έχουν επιβαρυνθεί με με ζημιά συνολικά τριών δισεκατομμυρίων δολλαρίων από τις ασφαλιστικές Britannia P&I Club και International Group of P&I Clubs, έγραψε χθες (28.03.24) ο αναλυτής Brandan Holmes της Moody’s Ratings.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα pools είχαν ασφαλίσει το πλοίο που εμβόλισε τη γέφυρα καθώς έβγαινε από το λιμάνι και προκάλεσε την κατάρρευσή της.
“Αν και η απαίτηση θα είναι μεγάλη, δεν θα είναι σημαντική για τους μεμονωμένους ασφαλιστές και αντασφαλιστές, επειδή κατανέμεται σε τόσους πολλούς”.
Σύμφωνα με έκθεση του οίκου αξιολόγησης S&P Global, η Λορέτα Γουόρτερς από το Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Πληροφοριών εκτιμά ότι μόνο η ανακατασκευή της γέφυρας Φράνσις Σκοτ θα κοστίσει 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο ιδιοκτήτης του πλοίου -του μήκους 300 μέτρων, εννέα ετών “Dali”- θα θεωρηθεί πιθανότατα υπεύθυνος γι’ αυτό. Πρόκειται για την Grace Ocean Pte. από τη Σιγκαπούρη.
Ο διεθνής όμιλος P&I Clubs καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από αντασφαλιστές υπό την ηγεσία της AXA XL. Το Britannia P&I Club δήλωσε ότι η ακριβής αιτία του ατυχήματος δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.
Θα χρειαστούν χρόνια για να αποσαφηνιστούν τα ζητήματα ευθύνης, γράφει η S&P. Η ασφάλιση ναυτικής ευθύνης (P&I) καλύπτει ζημιές που προκαλούνται από πλοία σε σταθερά ή πλωτά αντικείμενα.
Εκτός από το καθαρό κόστος ανακατασκευής, είναι πιθανό να προκύψουν περαιτέρω ζημιές, για παράδειγμα λόγω του αποκλεισμού του λιμανιού και των συνεπειών για το περιβάλλον.
Αυτό θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τα συμβόλαια διακοπής της επιχειρηματικής δραστηριότητας, εάν διαταραχθούν οι αλυσίδες εφοδιασμού.
Η Βαλτιμόρη είναι ένα σημαντικό λιμάνι για τις εξαγωγές φορτηγών και ρυμουλκούμενων, μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Allianz, περίπου 800.000 οχήματα με 1,3 εκατομμύρια τόνους φορτίου πέρασαν από το λιμάνι πέρυσι.
Οι συγκρούσεις πλοίων έχουν γίνει σπάνιες τα τελευταία χρόνια, γράφει ο ασφαλιστής. Τα τελευταία δέκα χρόνια, μόνο 30 πλοία έχουν χαθεί λόγω σύγκρουσης με άλλα πλοία και τέσσερα λόγω σύγκρουσης με λιμενικές εγκαταστάσεις.