Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key Bridge στο λιμάνι της Βαλτιμόρης θα μπορούσε να γίνει η μεγαλύτερη απώλεια θαλάσσιας ασφάλισης μέχρι σήμερα.
«Η τραγωδία (σ.σ. στη Βαλτιμόρη) έχει τη δυνατότητα να γίνει η μεγαλύτερη μεμονωμένη απώλεια στην ιστορία της θαλάσσιας ασφάλισης», δήλωσε ο Μπρους Κάρνετζι – Μπράουν (Bruce Carnegie-Brown), πρόεδρος της μεγαλύτερης ασφαλιστικής αγοράς στον κόσμο, Lloyds του Λονδίνου. Ο ασφαλιστικός διευθυντής αναμένει ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων από το ναυάγιο στα τέλη Μαρτίου, γεγονός που οδήγησε στην κατάρρευση της γέφυρας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ταυτόχρονα, ο διευθύνων σύμβουλος της Lloyds, Τζον Νιλ (John Neal), κάλεσε τις επηρεαζόμενες ασφαλιστικές εταιρείες να διευθετήσουν γρήγορα τις αξιώσεις αποζημίωσης. «Το σκάφος είναι ασφαλισμένο, η γέφυρα είναι ασφαλισμένη, η λιμενική αρχή είναι ασφαλισμένη», δήλωσε ο Νιλ σε συνέντευξή του στους Financial Times. Δεδομένου ότι οι κίνδυνοι είναι καλά κατανεμημένοι, η συνολική απώλεια είναι επίσης διαχειρίσιμη για την ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου.
Η Lloyds λειτουργεί ως ασφαλιστική ανταλλαγή όπου οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι χρηματοοικονομικοί επενδυτές διαπραγματεύονται και αγοράζουν εξειδικευμένες ασφαλίσεις με τη βοήθεια μεσιτών. Η αγορά δημιουργήθηκε πριν από περισσότερα από 350 χρόνια από τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων.
Αναλυτές της μεγάλης βρετανικής τράπεζας Barclays είχαν εκτιμήσει τις ζημιές που προκλήθηκαν από το ατύχημα σε έως και τρία δισεκατομμύρια δολάρια. Επιπλέον, θα μπορούσαν να υπάρξουν αξιώσεις αποζημίωσης μεταξύ 350 εκατομμυρίων και 700 εκατομμυρίων δολαρίων για τις ανθρώπινες απώλειες, καθώς και άλλες αξιώσεις για τη διακοπή των αλυσίδων εφοδιασμού που προκλήθηκαν από τον αποκλεισμό του λιμανιού στη Βαλτιμόρη. Έξι εργάτες σκοτώθηκαν στη γέφυρα στο δυστύχημα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ανακατασκευή δισεκατομμυρίων δολαρίων
«Ενώ το περιστατικό μένει να διερευνηθεί, πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα σημαντικό ασφαλιστικό γεγονός, ιδιαίτερα στην αγορά ναυτασφαλίσεων», γράφει ο αναλυτής της Barclays, Ίβαν Ivan Bokhmat. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ανακατασκευή της γέφυρας μόνο στη Βαλτιμόρη θα μπορούσε να κοστίσει περίπου 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lloyds, Νιλ, κάλεσε τις ασφαλιστικές εταιρείες να συνεισφέρουν άμεσα οικονομικά στην ανοικοδόμηση και να μην περιμένουν από την κυβέρνηση των ΗΠΑ να προκαταβάλει τα κεφάλαια. Ο μεγαλύτερος ασφαλιστής για την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη είναι η αμερικανική εταιρεία Chubb.
Δεν είναι ακόμη σαφές ποιες αξιώσεις αποζημίωσης θα γίνουν από την ασφαλιστική εταιρεία Britannia P&I, η οποία ασφαλίζει το μοιραίο πλοίο “Dali” από τη Σιγκαπούρη. Το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχε εμβολίσει μια προβλήτα γέφυρας μετά από διακοπή ρεύματος.