Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα χαρτιά υγείας και στα υπόλοιπα προϊόντα χάρτου οικιακής χρήσης κατά την περίοδο που Μένουμε Σπίτι για να αποφύγουμε τη μετάδοση του κορονοϊού; Την απάντηση δίνει στο newsit.gr και τη Μαίρη Παπακωνσταντίνου η κ. Κατερίνα Ντεληδήμου διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Softex, ηγετικής εταιρείας στο επώνυμο χαρτί. Η κ. Ντεληδήμου μιλά επίσης για τα σχέδια του ιστορικού αυτού σήματος, που μετρά 83 χρόνια ζωής, ενώ περιγράφει τα μέτρα ασφάλειας και προστασίας που έχει πάρει η επιχείρηση για την αποφυγή μετάδοσης του ιού.
Χαρτί υγείας, χαρτοπετσέτα και χαρτομάντιλα σε πρώτη ζήτηση
Οι πρωτόγνωρες εικόνες από ανθρώπους που έδιναν μάχη πάνω από τα ράφια των σούπερ μάρκετ για να αποκτήσουν χαρτιά υγείας σε υπερβολικές ποσότητες, ακόμα και σε προηγμένες αγορές όπως η Μεγάλη Βρετανία ή οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπου υπήρξαν καταγγελίες ότι κάποιοι επιτήδειοι πουλούσαν χαρτί υγείας στη μαύρη αγορά, ερμηνεύεται από τους ψυχολόγους ως αντίδραση πανικού απέναντι στην πρωτόγνωρη κατάσταση του υποχρεωτικού εγκλεισμού.
Ωστόσο την εμπορική προσέγγιση κάνει η κ. Ντεληδήμου εξηγώντας:
«Σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα η κατανάλωση διπλασιάστηκε στα δικά μας προϊόντα, στο χαρτί υγείας στη χαρτοπετσέτα και στο επιτραπέζιο χαρτομάντιλο. Μικρότερη αύξηση είχαμε στο χαρτί κουζίνας όμως κι εκεί υπήρξε μια σημαντική αύξηση της κατανάλωσης. Η κατάσταση τείνει να εξομαλυνθεί. Υπάρχει αυξημένη ζήτηση των προϊόντων, όχι όμως στο βαθμό που έγινε τις πρώτες ημέρες της καραντίνας. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι ένας πολύ μεγάλος κλάδος της αγοράς, ο επαγγελματικός (HORECA), που αγόραζε από άλλα κανάλια πώλησης είναι κλειστός και τα άτομα που εργάζονταν σε αυτό τον κλάδο είναι στα σπίτια τους, άρα αυτή η κατανάλωση έχει μεταφερθεί στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση μέσω αυτών των καναλιών πώλησης».
Η ζήτηση προϊόντων χάρτου οικιακής χρήσης αυξήθηκε σε όλη την Ελλάδα
«Αν το προσδιορίσουμε γεωγραφικά, το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων τον κάνει η Αττική, καθώς συγκεντρώνει σχεδόν το μισό του πληθυσμού της χώρας, οπότε γύρω στο 45% με 50% γίνεται από την Αττική. Η αύξηση της ζήτησης ωστόσο, ήταν αναλογική σε όλη την ελληνική επικράτεια»
Η στρατηγική της Softex για την αντιμετώπιση της αύξησης των παραγγελιών
«Σαν εμπορική εταιρεία οφείλουμε και πρέπει να έχουμε απόθεμα στην αποθήκη μας για να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε κάποιες ιδιαίτερες συνθήκες. Ακριβώς έτσι λοιπόν και σε αυτή την περίπτωση είχαμε ένα απόθεμα που μας εξασφάλισε ότι μπορεί το προϊόν να βρίσκεται στο σούπερ μάρκετ και στα ράφια χωρίς κανένα πρόβλημα. Σαφέστατα, έχουμε αυξήσει την παραγωγή μας και τις βάρδιες μας και συνεχίζουμε χωρίς κανένα πρόβλημα να τροφοδοτούμε την ελληνική αγορά».
Τρόποι αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης και της κρίσης του κορονοϊού
«Τα προηγούμενα χρόνια, η οικονομική κρίση οδήγησε σε μια αλλαγή των συνηθειών του καταναλωτή, κυρίως όσον αφορά το χαρτί. Επειδή το χαρτί αποτελεί είδος πρώτης ανάγκης δεν υπέστη τις ζημιές που υπέστησαν άλλοι κλάδοι και άλλα προϊόντα. Όμως υπήρξε μια μετατόπιση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε βάρος των επωνύμων. Από τη στιγμή που o όμιλος της Intertrade αγόρασε το brand name της Softex προχωρήσαμε σε μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική, προσφέροντας προϊόντα σε τιμές που είναι απόλυτα ανταγωνιστικές αυτών της ιδιωτικής ετικέτας. Έτσι χρόνο με το χρόνο βλέπουμε ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμπιστεύονται τα επώνυμα προϊόντα, το Softex και το βάζουν στο σπίτι τους. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε η εταιρεία είναι η Νο1 στο επώνυμο χαρτί οικιακής χρήσης»
Η κατά κεφαλήν κατανάλωση για έναν μέσο Έλληνα
«Στην Ελλάδα καταναλώνουμε 140 με 150 χιλιάδες τόνους χαρτί. Αυτό αντιστοιχεί σε 12 με 15 κιλά ανά άτομο, περίπου.
H Softex από το παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον
Το εμπορικό σήμα Softex μετρά 83 χρόνια ζωής. Ταυτισμένο με την μεταπολεμική Ελλάδα πέρασε από αρκετά μεγάλα κύματα έως ότου καταλήξει, τον Οκτώβριο του 2016 στην Intertrade Hellas, μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες χάρτου, που στην ομπρέλα της βρίσκεται επίσης και το σήμα Servin. Τι οδήγησε την οικογένεια Ντεληδήμου να αποκτήσει το ιστορικό σήμα και τι σχεδιάζει για το μέλλον:
«Όταν το 2016, το Bolton Group αποφάσισε να πουλήσει το όνομα Softex, είπαμε ότι ένα τόσο ιστορικής σημασίας όνομα πρέπει να ξαναγυρίσει σε ελληνικά χέρια. Το Softex αντιπροσωπεύει την ιστορία της βιομηχανίας στην μεταπολεμική Ελλάδα και είναι ένα όνομα συνυφασμένο με τα ελληνικά νοικοκυριά. Γι΄ αυτό πήραμε την απόφαση να επενδύσουμε σε αυτό και να το αναδείξουμε ξανά έτσι όπως του αξίζει. Εγώ, προσωπικά που ανέλαβα όλο αυτό το εγχείρημα, το αγκάλιασα με πολλή αγάπη αυτό το όνομα και θέλω να του δώσω την λάμψη που έχασε στο παρελθόν. Συνεχίζουμε σταθερά να προσφέρουμε εξαιρετική ποιότητα, ήδη επεκτείνουμε τη γκάμα των προϊόντων σε νέες κατηγορίες. Ξεκινήσαμε το λανσάρισμα παιδικών πανών Peppa Pig, όπου έχουμε την αποκλειστική χρήση του ονόματος και πάνες ενηλίκων Softex Softene, εξαιρετικής ποιότητας και απορροφητικότητας και παράγονται με σεβασμό στους μικρούς και στους μεγάλους καταναλωτές. Επίσης όσον αφορά το χαρτί δουλεύουμε πάνω σε νέα προϊόντα συνεχώς και βελτιώνουμε και τα υφιστάμενα, έτσι, ώστε η εταιρεία μας να βρίσκεται στην αιχμή νέων τεχνολογιών. Ο όμιλος Intertrade είναι 100% ελληνικός και επενδύει διαρκώς εδώ στην Ελλάδα σε νέες σύγχρονες μηχανές, παράγοντας προϊόντα εφάμιλλα και πολλές φορές καλύτερα απ΄αυτά που κυκλοφορούν στο εξωτερικό. Όσον αφορά το Servin, απευθύνεται κυρίως στη HORECA, δηλαδή τον επαγγελματικό τομέα και τη μικρή αγορά, τα μικρά μπακάλικα, τα παντοπωλεία κ.λπ. Είναι πολύ συγκεκριμένα τα σημεία πώλησης γι΄αυτό το προϊόν και προς το παρόν δεν υπάρχει σκέψη επέκτασης σε νέα κατηγορία».
Μέτρα προστασίας κατά του κορονοϊού
«Για τους καταναλωτές τα προϊόντα δεν τα αγγίζουν ανθρώπινα χέρια. Από τη στιγμή που ξεκινάει μέχρι να φθάσει στην παλέτα, το προϊόν ακολουθεί μια πορεία μέσα στη μηχανή, δεν το αγγίζει ανθρώπινο χέρι, άρα υπάρχει απόλυτη ασφάλεια. Όσον αφορά τους εργαζόμενους, υπάρχουν δύο κατηγορίες, το ένα είναι το παραγωγικό κομμάτι και το άλλο των υπαλλήλων στα γραφεία. Στο κομμάτι της παραγωγής γίνεται κάθε μέρα στο τέλος της βάρδιας απολύμανση από ειδικό συνεργείο σε όλες τις μηχανές και σε όλους τους χώρους της παραγωγής. Οι εργαζόμενοι τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας και χρησιμοποιούν μάσκες και αντισηπτικά. ΟΙ μηχανές που παράγουν χαρτιά ούτως ή άλλως είναι μεγάλες, καθώς καταλαμβάνουν 100 περίπου τετραγωνικά μέτρα. Σε αυτό το χώρο λειτουργούν το πολύ 3 με 4 άνθρωποι, οι οποίοι έχουν πολύ μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, άρα δεν υπάρχει κίνδυνος. Όσον αφορά στα γραφεία έχουμε εφαρμόσει εναλλάξ εργασία, φροντίζουμε σε κάθε γραφείο να δουλεύουν ένα το πολύ δύο άτομα. Γίνεται απολύμανση κάθε πρωί και κάθε 15 μέρες απολύμανση με ψυχρό αέρα, έτσι ώστε να απολυμανθούν κομμάτια που δεν μπορούν να απολυμανθούν καθημερινά, όπως είναι τα χαρτιά, τα κλασέρ κ.λπ. Επίσης στην είσοδο του κτιρίου έχουμε τοποθετήσει ένα γραφείο στο οποίο οι οδηγοί των φορτηγών αφήνουν και παίρνουν τα έγγραφα, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να μπουν μέσα στα γραφεία. Επίσης, υπάρχουν αντισηπτικά, γάντια και άλλα που τα παρέχουμε σε όλους τους υπαλλήλους των γραφείων μας. Είναι επίπονη η διαδικασία αλλά αισθανόμαστε όλοι ασφαλείς έτσι»
Το μήνυμα για την επόμενη ημέρα
«Είμαστε ένας πολύ δυνατός λαός κι έχουμε επιβιώσει σε πολύ αντίξοες συνθήκες. Επίσης, έχουμε πολύ έντονο το αίσθημα της οικογένειας και αγαπάμε γονείς και παππούδες. Γι΄ αυτό είμαστε συντεταγμένοι στο Μένουμε στο Σπίτι, επειδή ακριβώς έχουμε το αίσθημα αγάπης για την οικογένειά μας. Είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρουμε. Όσο μένουμε στο σπίτι δίνουμε το χρόνο στην επιστήμη να βρει το φάρμακο που θα βοηθήσει τους ανθρώπους να το ξεπερνούν χωρίς να καταλήγουν. Ας τους δώσουμε αυτό το χρόνο για να μπορέσουμε και στο κοντινό μέλλον να βγούμε από τα σπίτια μας, αλλά να βγούμε και με ασφάλεια, χωρίς φόβο»