Οικονομία

Δημόσια έργα: Oι στόχοι της κυβέρνησης στις υποδομές και τις μεταφορές για το 2024

Με τρεις βασικούς στόχους «τρέχει» το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το 2024.

Ο πρώτος είναι η προώθηση του σχεδίου για τη ανάπτυξη των υποδομών και μεταφορών στη χώρα, η υπέρβαση των εμποδίων που καθυστερούσαν την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων.

Ο δεύτερος στόχος είναι η ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών που είναι σε εξέλιξη.

Ο τρίτος στόχος είναι η εκκίνηση της κατασκευής των έργων που ωρίμασαν και έχουν ήδη προκηρυχθεί, αποτελούν βασικούς στόχους του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2024.

Επιπρόσθετα, όπως αναφέρεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2024, βασική επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάταξη πληγεισών περιοχών και η αποκατάσταση οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων μετά τις κακοκαιρίες της περασμένης χρονιάς.

Τα Μετρό και οι Αυτοκινητόδρομοι

Όπως σημειώνεται στο κυβερνητικό Σχέδιο για υποδομές και μεταφορές, πρωταρχικό στόχο αποτελεί η ολοκλήρωση και παράδοση του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Η ολοκλήρωση ενός από τα πλέον σύγχρονα δίκτυα Μετρό στην Ευρώπη, με τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού σιδηροδρομικού δικτύου που θα λειτουργεί μέσα από επωφελή για το Ελληνικό Δημόσιο σύμβαση παραχώρησης που έχει ήδη συναφθεί, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την κινητικότητα στην περιοχή.

Στην Αθήνα, η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι σε εξέλιξη και το 2024 είναι η χρονιά που θα τεθεί σε λειτουργία και το δεύτερο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (Tunnel Boring Machine- ΤΒΜ), ώστε κάτω από την πρωτεύουσα να λειτουργούν ταυτόχρονα και τα δύο, με στόχο τη συνάντησή τους στον σταθμό του Ευαγγελισμού. Επίσης, ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον θα περάσει στη β’ φάση.

Σε σχέση με τους οδικούς άξονες, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65 θα προχωρήσει σημαντικά με το νότιο τμήμα του, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα, να αναμένεται να ολοκληρωθεί στο σύνολό του κατά το α’ εξάμηνο του έτους, ώστε να συνδέεται με το μεσαίο τμήμα του Ε65 που καταλήγει στα Τρίκαλα, ενώ, στο ίδιο διάστημα, αναμένεται να αποδοθεί για χρήση και το τμήμα του έως την Καλαμπάκα.

Στο «πακέτο» των οδικών αξόνων, το 2024 αναμένεται σημαντική πρόοδος στο έργο Μπράλος – Άμφισσα και στο έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Οι εργασίες στο τμήμα Κάτω Αχαΐα-Πύργος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος θα συνεχίζουν εντατικά το 2024, ώστε να αποτελέσει το πρώτο κομμάτι του έργου που θα αποδοθεί στην κυκλοφορία. Στην ατζέντα βρίσκεται προφανώς και το Flyover – Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.

Έργα στην επικράτεια

Επιπλέον, δίνεται έμφαση και σε σημαντικά έργα ανά την επικράτεια, με την αποκατάσταση της διώρυγας της Κορίνθου να ολοκληρώνεται εντός του α’ εξαμήνου 2024, αλλά και με τη συνέχιση των αναβαθμίσεων των αεροδρομίων σε Πάρο, Νάξο, Σύρο και Χίο και βέβαια την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου Ηρακλείου, στο Καστέλι.

Επίσης, δρομολογείται η κατασκευή μεγάλων αντιπλημμυρικών έργων σε Μπραμιανό, Αμβρακία – Αμφιλοχία – Βάλτο και Λουτράκι, καθώς και τα μεγάλα έργα ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, Κέρκυρας και Τσικνιά στη Λέσβο. Ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρξει και για την ανάταξη των περιοχών στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias το φθινόπωρο του 2023.

Ο τομέας των Μεταφορών

Στον τομέα των Μεταφορών, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 αναμένεται να τεθούν σε κυκλοφορία τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για την προμήθεια επιπλέον οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, στο πλαίσιο της αγοράς συνολικά 1.300 τέτοιων οχημάτων, εντός της τετραετίας.

Η υλοποίηση των προγραμμάτων επιδότησης για την ηλεκτροκίνηση «Φορτίζω Παντού» και «Πράσινα Ταξί» συνιστούν σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κυκλοφορίας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Συγχρόνως, προκηρύσσεται ο Γ’ κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Στον σιδηροδρομικό τομέα θα συνεχιστεί η υλοποίηση σημαντικών έργων για την αναβάθμιση και ενίσχυση των μεταφορικών δικτύων της χώρας, όπως η αναβάθμιση του προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική (τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα), η σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρας – Πύργου (τμήμα Κάτω Αχαΐα – Πύργος), ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΟΣΕ και ο εκσυγχρονισμός των συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό.

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα