Μεγαλύτερη από ποτέ είναι η χρήση του κινητού για τραπεζικές και άλλου είδους χρηματικές συναλλαγές στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που παρουσίασε η VISA. Όπως προκύπτει από αυτήν, πλέον πολλοί Έλληνες αντί να στήνονται στις ουρές των γκισέ, πληρώνουν τους λογαριασμούς τους με απλές κινήσεις.
Συγκεκριμένα, το 78% των Ελλήνων πλέον χρησιμοποιούν πλέον τα κινητά τους για να παρακολουθούν τα οικονομικά τους, να ελέγχουν το υπόλοιπό τους online ή μέσω τραπεζικών εφαρμογών.
Η ετήσια έρευνα Digital Payments της Visa, έγινε σε 22 χώρες, με αντικείμενο την μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή απέναντι στις ψηφιακές πληρωμές, ανέπαφες συναλλαγές, το online shopping και την ασφάλεια.
Σύμφωνα με την έρευνα περίπου το 60% των Ελλήνων ελέγχουν το υπόλοιπο του λογαριασμού τους ή έχουν πρόσβαση σε άλλες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω κάποιας εφαρμογής στο κινητό τους, ποσοστό το οποίο σημείωσε μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια.
Οι καταναλωτές αισθάνονται περισσότερο άνετοι να πραγματοποιούν συναλλαγές με το κινητό τους, μένοντας πιο μακριά από το PC ή το laptop τους (48%). Το αντίστοιχο ποσοστό που αφορά στους Έλληνες καταναλωτές ξεπερνά τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο και ανέρχεται στο 64%.
Το 42% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιούν smart phone ή tablet για την αποστολή ή αποδοχή χρημάτων από φίλους ή οικογένεια.
Σε δηλώσεις του ο κ. Νίκος Καμπανόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Visa σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, αναφέρει ότι η Visa εστιάζει στην καινοτομία και στη συνεργασία με ένα ευρύ φάσμα εταιριών για την παροχή στους καταναλωτές πρόσβασης σε ασφαλείς ψηφιακές πληρωμές, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, με οποιαδήποτε φορητή συσκευή επιθυμούν να χρησιμοποιούν.
Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής φανερώνουν την εμπιστοσύνη και τον ενθουσιασμό των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τους νέους τρόπους συναλλαγών, ενώ το 75% θεωρούν την ταχύτητα ως το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους, αναφέρει ο Νίκος Καμπανόπουλος.
Τι έδειξε η έρευνα
-Οι Millennials (όσοι γεννήθηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 μέχρι το 2000) “καθοδηγούν” την αγορά
-Οι Millennials βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης ψηφιακών πληρωμών με 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18 έως 34 ετών να χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους ως «Χρήστες mobile πληρωμών».
-Το 93% των Ελλήνων καταναλωτών αναμένεται μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να πραγματοποιεί πληρωμές μέσω κάποιας φορητής συσκευής.
-Οι Millennials είναι πιο πιθανό να κάνουν πληρωμές μέσω φορητών συσκευών στα επόμενα τρία χρόνια σε ποσοστό 95%.
-Οι βασικοί παράγοντες που καθοδηγούν τις εξελίξεις στις ψηφιακές πληρωμές είναι η άνεση και η ευκολία.
-Στην Ελλάδα, το 67% των Millennials και το 68% των υπόλοιπων ηλικιών θεωρούν την ασφάλεια ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη χρήση φορητών συσκευών για πληρωμές.
-Η ιδιωτικότητα είναι αρκετά υψηλά με το 54% των millennials να τους απασχολεί ότι ενδεχομένως να επηρεαστεί η ιδιωτική τους ζωή.
-Στην Ευρώπη και στην χώρα μας αυξάνονται συνεχώς οι επιχειρήσεις που υποστηρίζουν πληρωμές με κάρτες και φορητές συσκευές (NFC).
-Οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες για mobile πληρωμές είναι τα εστιατόρια, τα supermarket, τα μεταφορικά μέσα, το delivery και η διασκέδαση
-Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν φορητή συσκευή με μέσο όρο συναλλαγών 9 ευρώ σε φυσικά καταστήματα και 38 ευρώ online.
-Σε ό,τι αφορά ταξίδια στο εξωτερικό, οι Ευρωπαίοι έχουν χρησιμοποιήσει φορητή συσκευή για συναλλαγές σε 103 χώρες, κάτι που φανερώνει ότι νιώθουν άνεση και ασφάλεια στη χρήση smartphone ή tablet για αγορές σε κάποια άλλη χώρα.