Με αφετηρία την Αυστραλία και μότο «η ισχύς εν τη ενώσει», 62 ελληνικές εταιρείες – μέλη της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, ετοιμάζονται να κατακτήσουν τις αγορές του κόσμου, δημιουργώντας ένα κοινό δίκτυο, μέσω του οποίου θα πωλούν τα προϊόντα που έχουν παράγει στην Ελλάδα.
Μόλις τις προηγούμενες ημέρες, στελεχώθηκε το γραφείο στη Μελβούρνη, το οποίο θα διαχειρίζεται το πρώτο, κοινό δίκτυο λιανικής για την αυστραλιανή αγορά, δίνοντας την ευκαιρία στα ελληνικά προϊόντα να τοποθετηθούν ακόμα και στα ράφια των μεγαλύτερων πολυεθνικών αλυσίδων του λιανεμπορίου. Η κίνηση αυτή αποτελεί την πρώτη από όσες θα ακολουθήσουν, για τη δημιουργία κοινών δικτύων πώλησης από την ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, όπου οι εταιρείες – μέλη της Πρωτοβουλίας θα αποκτήσουν τη δυνατότητα για να διεισδύσουν ακόμα και στις πιο απαιτητικές αγορές του εξωτερικού.
Όπως αναφέρει στο newsit.gr ο πρόεδρος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, Άγις Πιστιόλας «το δίκτυο πωλήσεων της Αυστραλίας, θα λειτουργήσει πιλοτικά, καθώς στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ανάλογα δίκτυα πωλήσεων σε αγορές του εξωτερικού, όπου υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για να διαπρέψουν τα ελληνικά προϊόντα».
Στο πλαίσιο πάλι, της στρατηγικής της για ενίσχυση της εξωστρέφειας, η Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, αρχής γενομένης από φέτος, θα επιδιώξει τη συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το πρώτο σημαντικό βήμα θα γίνει από τη FOODEXPO GREECE 2020 που διοργανώνεται στο Metropolitan Expo στην Αθήνα 7-9 Μαρτίου 2020.
«Χρειάζονται μέτρα»
Ο Α. Πιστιόλας εξηγεί, ότι η πολιτική εξωστρέφειας προκύπτει ως ανάγκη των ελληνικών επιχειρήσεων για διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης, καθώς όπως τονίζει «Δεν μπορούμε να μένουμε αιώνια εσωστρεφείς».
Αν και αισιόδοξος για το μέλλον της οικονομίας, ωστόσο ο πρόεδρος της Πρωτοβουλίας, εκτιμά ότι «χρειάζεται να επιλυθούν πολλά ακόμη προβλήματα, μέχρις ότου, η χώρα μας καταστεί φιλόξενη για τις επιχειρήσεις. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να δοθούν κίνητρα». Όπως εξηγεί, πρωτίστως χρειάζεται να γίνουν περισσότερες επενδύσεις στον τομέα της παραγωγής, καθώς η Ελλάδα στερείται γεωργών, κτηνοτρόφων και γενικότερα ανθρώπων που θα απασχοληθούν στον πρωτογενή τομέα.
«Είναι αδιανόητο να εξάγουμε πρώτη ύλη και να εισάγουμε έτοιμο προϊόν, επειδή, η προστιθέμενη αξία μεταφέρεται σε ανταγωνιστικές αγορές», εξηγεί, φέρνοντας ως παράδειγμα το βαμβάκι και το γάλα. Κίνητρο επίσης για να επενδύσουν οι Έλληνες στη χώρα τους, θα αποτελέσει η ταχύτητα της εκταμίευσης κεφαλαίων, από τα προγράμματα επιδότησης, ενώ, ο πρόεδρος της Πρωτοβουλίας, πιστεύει πολύ στο ρόλο της Περιφέρειας, για το σχεδιασμό δράσεων, που θα συμβάλλουν, στην ενίσχυση της αγροτικής επιχειρηματικότητας, έναν τομέα που τα τελευταία χρόνια βαίνει διαρκώς πτωτικός, με αποτέλεσμα να έχουμε έλλειψη από γεωργούς και κτηνοτρόφους.
Η ιστορία της Πρωτοβουλίας, ξεκίνησε εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και ιδρύθηκε με σκοπό την ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας. Μέλη της είναι 62 ελληνικές παραγωγικές-μεταποιητικές εταιρίες που επιλέγουν, παρά τις αντιξοότητες και τα συνεχώς αυξανόμενα αντικίνητρα, να διατηρούν το κέντρο των ανά τον κόσμο επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων στην χώρα μας και κατά πλειοψηφία ανήκουν σε ιδιώτες επιχειρηματίες-παραγωγούς που και αυτοί, ως φυσικά πρόσωπα, έχουν την φορολογική και επιχειρηματική τους έδρα στην Ελλάδα. Ο αριθμός των μελών συνεχώς αυξάνεται.
Τις προηγούμενες ημέρες, πέντε Μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ (Agrino, ΕΨΑ, Χήτος ΑΒΕΕ, Βίκος ΑΕ και Αβγά Βλαχάκη) διακρίθηκαν στα βραβεία Made in Greece Awards 2019, τα οποία έχουν θεσπιστεί με στόχο την ανάδειξη και επιβράβευση της εγχώριας παραγωγής.