Η τύχη της Ελλάκτωρ φαίνεται ότι μπαίνει ξανά στο επίκεντρο της αγοράς. Η μεγάλη κατασκευαστική εταιρία, η οποία πριν από δύο χρόνια πέρασε από τα χέρια της οικογένειας Μπόμπολα στους αδελφούς Καλλιτσάντση, φαίνεται να αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα που τρομάζουν ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα, τους μετόχους της, αλλά και τη Farallon, το fund που έβαλε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει τα πλάνα του CEO Α. Καλλιτσάντση.
Τα οικονομικά επιτεύγματα της τελευταίας διετίας, δεν δικαίωσαν τις προσδοκίες της διοίκησης Καλλιτσάντση και μεγάλωσαν τον προβληματισμό για την τύχη της εταιρίας καθώς:
– Οι ζημιές στον ισολογισμό του 2019 διαμορφώνονται στα €86 εκ., ενώ η αρνητική εικόνα συντηρείται και στο πρώτο τρίμηνο του 2020, απομακρύνοντας την προοπτική κάποιας κερδοφόρου χρήσης.
– Οι τράπεζες εξακολουθούν να έχουν επιφυλακτική στάση για την έκδοση εγγυητικών επιστολών για νέα έργα. Ο συνολικός δανεισμός ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία.
– Σημαντικά περιουσιακά στοιχεία όπως τα κεντρικά γραφεία και η συμμετοχή στην Elpedison εκποιήθηκαν, χωρίς να περιορίσουν τη μαύρη τρύπα της.
Ταυτόχρονα, τα νέα από το εξωτερικό κάθε άλλο παρά ευχάριστα είναι. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, οι επενδύσεις στην Αυστραλία θα χρειαστούν €25 εκ. μέχρι το τέλος του 2020, της Σερβίας €30 εκ. ενώ λίγο καλύτερα φαίνεται να είναι τα πράγματα στη Ρουμανία.
Στην Ελλάδα, τις προηγούμενες ημέρες απλήρωτοι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν ξανά έξω από τα γραφεία της εταιρίας για να διαμαρτυρηθούν για την καθυστέρηση στους μισθούς τους και έλαβαν διαβεβαιώσεις ότι η μισθοδοσία θα επανέλθει σύντομα στην κανονικότητα. Τις ίδιες διαβεβαιώσεις ακούνε με μεγάλη δυσπιστία οι προμηθευτές, στους οποίους οφείλονται περισσότερα από €80 εκ. και αν άμεσα δεν καταβληθούν ποσά που εκτιμώνται στο ύψος των €40 εκ., τότε σύντομα θα αρχίσει η έκδοση εντολών πληρωμής.
Ελπίδες για λύση στα μεγάλα προβλήματα της Ελλάκτωρ θα μπορούσαν να δώσουν οι διαγωνισμοί για νέα έργα στην Ελλάδα, οι οποίοι όμως κινούνται με ρυθμούς Δημοσίου:
Η κοινοπραξία με την οποία η εταιρία συμμετείχε στο διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του Μετρό παραμένει μεν στο παιχνίδι της αναδοχής του έργου, ωστόσο η διαδικασία αυτή τείνει να εξελιχθεί σε ρώσικη ρουλέτα βιωσιμότητας μεταξύ Ελλάκτωρ και J&P Avax η οποία επίσης διεκδικεί το έργο.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου θα ενταχθεί μεν στο χαρτοφυλάκιο της Ολυμπίας Οδού μετά και τις σχετικές κυβερνητικές ανακοινώσεις, ωστόσο η υπόθεση αυτή μάλλον μοιάζει με σταγόνα στον ωκεανό των προβλημάτων και τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης της Ε.Ε.
Και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ), ο οποίος θα μπορούσε να δώσει μεγάλη ανάσα στον κατασκευαστικό κλάδο βρίσκεται ακόμα σε στάδιο μελετών.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί η πορεία της μετοχής της Ελλάκτωρ στο ταμπλό το Χ.Α.Α.
Μετά την κάθετη πτώση του περασμένου Μαρτίου, όταν η βουτιά την οδήγησε στα €0,825 (63% κάτω από το υψηλό έτους) η εταιρία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία διέψευδε τις φήμες που είχαν κατακλύσει την αγορά για την οικονομική κατάστασή της.
Η κατάσταση αυτή είχε προκαλέσει και έντονη ανησυχία στους δανειστές της Ελλάκτωρ, πολλοί από τους οποίους είχαν εγκρίνει δάνεια με collateral μετοχών, οι τιμές των οποίων κατέρρεαν.
Στο κλείσιμο των τελευταίων συνεδριάσεων του Χ.Α.Α, έμπειροι χρηματιστηριακοί παράγοντες παρατηρούν έντονη δραστηριότητα στο auction της μετοχής. Πρόσφατα η τιμή της παρατηρήθηκε να “γυρίζει” από το -6% στο +6% μέσα σε λίγα λεπτά στο τέλος της συνεδρίασης. Ανάλογες επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές μετοχών είχαν προκαλέσει στο παρελθόν την παρέμβαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.