Οι κυψέλες καυσίμου, είναι μια τεχνολογία η οποία εξασφαλίζει την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μετά την ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο. Αυτή η χημική αντίδραση γίνεται συνεχώς στις κυψέλες καυσίμου και το παραγόμενο ρεύμα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση των ηλεκτρικών κινητήρων του αυτοκινήτου. Η περίσσεια του ηλεκτρικού ρεύματος αποθηκεύεται σε μπαταρίες και χρησιμοποιείται όταν απαιτηθεί.
Η Bosch ενδέχεται να μειώσει την ποσότητα της πλατίνα στις νέες κυψέλες καυσίμου, αναφέρει το Reuters.
Η γερμανική εταιρεία αναμένει ότι η πλατίνα θα διαδραματίσει μικρό ρόλο στις νέες κυψέλες καυσίμου. Ειδικότερα, υπολογίζει ότι θα χρειαστεί μόνο το ένα δέκατο της ποσότητας της πλατίνας που χρησιμοποιείται στις υπάρχουσες κυψέλες καυσίμου για να κατασκευάσει τις νέες κυψέλες σε ένα όχημα.
Επίσης, ανακοίνωσε ότι οι έρευνες της δείχνουν πως θα χρησιμοποιήσει 3-7 γραμ. πλατίνας ανά όχημα, ενώ τώρα απαιτούνται περίπου 30-60 γραμ. ανά όχημα. Αξίζει να τονισθεί ότι η μικρή ποσότητα πλατίνας είναι ανάλογη με την ποσότητα πλατίνας που χρησιμοποιείται σε ένα καταλυτικό μετατροπέα για επιβατικό αυτοκίνητο ντίζελ, όπου συνήθως απαιτούνται 3-7 γραμ. πλατίνας.
Στο πιο δημοφιλές όχημα κυψελών καυσίμου, το Mirai της Toyota, αναμένεται να μειωθεί η ποσότητα της πλατίνας κατά δύο τρίτα σε περίπου 10 γραμ. ανά όχημα στην επόμενη έκδοση του, από 30 γραμ. στο σημερινό μοντέλο.
Η Hyundai έχει μειώσει την ποσότητα πλατίνας που απαιτείται για τις κυψελες καυσίμου στην τελευταία έκδοση του Nexo, που κυκλοφόρησε πέρσι, σε 56 γραμ. από 78 γραμ.
Η Hyundai σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 6 δισ. ευρώ για να φτιάχνει 700.000 συστήματα κυψελών καυσίμου ετησίως μέχρι το 2030.
Η Κίνα στοχεύει στα 2 εκατ. οχήματα κυψελών καυσίμου έως το 2030.