Site icon NewsIT
11:43 | 08.07.14

Έπεσε η κίνηση επιβατών και τα έσοδα από την κρουαζιέρα

Έπεσε η κίνηση επιβατών και τα έσοδα από την κρουαζιέρα
Newsit Newsroom

Η αστάθεια που επικρατεί στις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου αλλά και τα ''μικρά'' ελληνικά λιμάνια με τις ελλιπείς υποδομές είναι οι κύριες αιτίες για την υποχώρηση της κίνησης επιβατών και των εσόδων στην κρουαζιέρα, σύμφωνα με έρευνα της Infobank Hellastat.

Μειωμένος κατά 3,7%, στα 4,6 εκατομμύρια, ήταν ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας το 2013, σύμφωνα με έρευνα της Infobank Hellastat ΑΕ η οποία εξετάζει την εγχώρια αγορά της ενοικίασης σκαφών αναψυχής & κρουαζιέρων.

Για το τρέχον έτος η Infobank Hellastat προβλέπει ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων θα υπολείπονται σε σχέση με το 2013

Η μείωση των επιβατών οδήγησε τα έσοδα του κλάδου σε κάμψη 2,3%, στα 574 εκατ. ευρώ (από 588 εκατ. ευρώ το 2012 και 605 εκατ. ευρώ το 2011), επίπεδο που τοποθέτησε την Ελλάδα στην 7η θέση της Ευρώπης.

τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούνται πλέον δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα περισσότερα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα εκ των οποίων είναι χαμηλών υποδομών

Για το τρέχον έτος, η Infobank Hellastat προβλέπει ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων θα υπολείπονται σε σχέση με το 2013, γεγονός που απορρέει κυρίως από την πολιτική και κοινωνική αστάθεια που επικρατεί σε χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και τις αναδιατάξεις στόλων των διεθνών ομίλων. Εξάλλου, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούνται πλέον δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα περισσότερα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα εκ των οποίων είναι χαμηλών υποδομών, ενώ προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι κορεσμένοι, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.

Το 2013, η Ελλάδα εξακολούθησε να κατατάσσεται στην 3η θέση της Ευρώπης, πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία αν και το μερίδιο της στην ευρωπαϊκή αγορά διαμορφώθηκε σε 14,8%, έναντι 17% πριν από δύο χρόνια.

Αναφορικά με τον τομέα του home port (λιμάνια έναρξης και λήξης κρουαζιερών), από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι η Ελλάδα υστερεί σημαντικά. Ειδικότερα, το τελευταίο έτος οι επιβάτες που αναχώρησαν από ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε μόλις 212.000 (7η θέση στην ευρωπαϊκή αγορά).

Στα σημαντικότερα μειονεκτήματα του κλάδου, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, περιλαμβάνονται η χρήση των ελληνικών λιμανιών από τα κρουαζιερόπλοια κυρίως σαν σημεία διέλευσης και όχι σαν αφετηρίες, καθώς και τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού.

Στη μελέτη, αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 46 επιχειρήσεων. Όπως προκύπτει ο κύκλος εργασιών το 2012 διαμορφώθηκε σε 40,84 εκατ. ευρώ, έχοντας μειωθεί σημαντικά κατά 26,5% σε σχέση με το 2011.

Διαβάστε επίσης:
Financial Times: Σπάει κάθε ρεκόρ φέτος ο τουρισμός στην Ελλάδα

”Οι πανίσχυρες ομάδες συμφερόντων που μπλοκάρουν τις μεταρρυθμίσεις”

Επίθεση Γιακουμάτου στον Κορκίδη: Τώρα ανακάλυψε τον νόμο;

Αυτές είναι οι περιοχές που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα…

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version