Οικονομία

Επιδότηση καυσίμων: Ανοίγει η πλατφόρμα – Οι δικαιούχοι και η διαδικασία

Πιθανότατα εντός της εβδομάδος θα ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για την χορήγηση του επιδόματος καυσίμων. Θα έχει προηγηθεί η έκδοσης κοινής υπουργικής απόφασης που θα ορίζει τα κριτήρια, τους δικαιούχους και τη διαδικασία χορήγησης του επιδόματος.

– Η πρόσβαση στην πλατφόρμα θα γίνεται με κωδικούς Taxis και οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα έχουν δυο επιλογές:

-Να εκδώσουν την ηλεκτρονική κάρτα καυσίμων για να μπορούν να εξαργυρώσουν το ποσό που έχει πιστωθεί σε αυτή στα πρατήρια καυσίμων μέχρι το τέλος Ιουλίου, ή

-Να εισπράξουν τα χρήματα με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό τους.

-Για όσους η επιλογή είναι το smartphone, για την έκδοση της ψηφιακής κάρτας θα έχουν πρόσθετη επιδότηση 5 ευρώ.

Έτσι, τα ποσά του επιδόματος που θα πιστωθούν στον τραπεζικό λογαριασμό ή στην ψηφιακή κάρτα διαμορφώνονται ως εξής:

  • 30 – 35 ευρώ για τις μοτοσικλέτες στην ηπειρωτική Ελλάδα
  • 35 – 40 ευρώ για τις μοτοσικλέτες στα νησιά
  • 40 – 45 ευρώ για τα αυτοκίνητα στην ηπειρωτική Ελλάδα και
  • 50 – 55 ευρώ για τα αυτοκίνητα στα νησιά.

Το επίδομα καυσίμων δικαιούται κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, για την κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022. Λίγο πριν ανοίξει η πλατφόρμα στο gov.gr οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Ο δικαιούχος, αφότου αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του -διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό.
  • Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.
  • Μετά τη δήλωση των στοιχείων ελέγχεται εάν ο αιτών έχει στην ιδιοκτησία του όχημα ή μοτοσικλέτα, αν είναι ασφαλισμένο και εάν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
  • Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).
  • Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας – μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
  • Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα -μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
  • Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης του δικαιούχου και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, εκδίδεται η ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει. Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.
  • Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.
  • Η οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων.

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Το πλάνο για τη μείωση των φόρων
Βάση αυτού του σχεδίου κινείται το οικονομικό επιτελείο σε ό,τι αφορά τη φορολογική πολιτική που αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2026
Το πλάνο για τη μείωση των φόρων