Site icon NewsIT
16:35 | 20.12.23

Επιχειρήσεις και Μόδα: Άνετα ρούχα επιλέγουν οι εργαζόμενοι μετά την πανδημία – Τι δείχνει έρευνα της IWG

Επιχειρήσεις και Μόδα: Άνετα ρούχα επιλέγουν οι εργαζόμενοι μετά την πανδημία – Τι δείχνει έρευνα της IWG

Happy, remote work and woman with a laptop for call center communication and consultation. Smile, advice and a young female customer service agent typing on a computer from a house for telemarketing

Newsit Newsroom

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που ντύνονται οι εργαζόμενοι έφερε το υβριδικό μοντέλο εργασίας. Σύμφωνα με την έρευνα της IWG περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι στις ΗΠΑ, το 79%, δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει το ντύσιμο τους, ως αποτέλεσμα του πιο ευέλικτου προγράμματος εργασίας τους.

Το 85% των ανδρών εργαζομένων έχει προβεί σε αλλαγές στην επαγγελματική του ενδυμασία, ενώ για τις γυναίκες το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 77%. Αντίστοιχα, διαφορετικά ντύνονται πλέον στους χώρους εργασίας και τα non-binary ή gender-fluid άτομα, όπως απαντά το 62% των ερωτηθέντων. Βασικό κίνητρο πλέον είναι η άνεση.

Συνεπώς, το 53% των εργαζομένων σε υβριδικό μοντέλο επιλέγουν ρούχα που μπορούν να φορούν όλη την ημέρα, σε ένα ευέλικτο περιβάλλον εργασίας. Πολλοί, δηλαδή, συνδυάζουν τζιν με blazer ή μίντι φόρεμα με αθλητικά παπούτσια.

Οι αλλαγές

Η υβριδική εργασία, που τα τελευταία τρία χρόνια έχει υιοθετηθεί από τους περισσότερους εργαζομένους, έχει ως αποτέλεσμα αύξηση της παραγωγικότητας κατά 3-4%, σύμφωνα με την έρευνα του οικονομολόγου και ειδικού στο υβριδικό μοντέλο εργασίας, Nicholas Bloom.

Την ίδια στιγμή, το υβριδικό μοντέλο εργασίας με περίπου 4.000 workspaces σε περισσότερες από 120 χώρες, έχει αλλάξει και το στυλ που ντύνονται εν ώρα εργασίας. Σύμφωνα με την IWG, όσο περισσότερες εταιρείες υιοθετούν το υβριδικό μοντέλο εργασίας, τόσο πιο άνετα νιώθουν οι εργαζόμενοι να ντύνονται διαφορετικά.

Οι κατηγορίες

Οι Millennials σύμφωνα με την έρευνα είναι εκείνοι που υιοθετούν πιο γρήγορα τις νέες τάσεις στο στυλ, με το 86% να ανανεώνει τις ενδυματολογικές επιλογές του, με δεύτερους τους Gen X σε ποσοστό 77% και τρίτους στη σειρά τους Gen Z με 74%.

Οι Boomers, από την άλλη πλευρά, εμφανίζονται διχασμένοι, με μόνο το 51% να διαφοροποιεί το ντύσιμό του μετά την υιοθέτηση των της υβριδικής εργασίας.

Οι 4 top τάσεις της μόδας στον εργασιακό χώρο

Quiet luxury: Το 47% των ερωτηθέντων επιλέγει έναν κομψό τρόπο ένδυσης. Τα ρούχα που προτιμούν είναι πιο casual με luxury όμως πινελιές, όπως αξεσουάρ.

Dopamine dressing: Το 38% επιλέγει ζωηρά χρώματα και διαφορετικά patterns, κάτι που αναδεικνύει την πιο αισιόδοξη πλευρά μετά την πανδημία.

Preppy streetwear: Το 25% επιλέγει το πιο casual στυλ. Συνδυάζουν κομψά και άνετα σύνολα με αθλητικά παπούτσια, υιοθετώντας έτσι ένα πιο μοντέρνο στυλ στον χώρο εργασίας.

Individualism: Το 22% επιλέγει να σπάσει τα στερεότυπα εκφράζοντας δημιουργικότητα, η οποία αναδύεται και από τον συνδυασμό των ρούχων.

Τα συμπεράσματα

Όπως φάνηκε από την έρευνα της IWG, το 57% των εργαζόμενων σε υβριδικό μοντέλο ακολουθούν ένα συγκεκριμένο dress code. Περίπου το 80% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι dress code επιβάλλεται αυστηρά από τις εταιρείες, οι οποίες θεωρούν ανάρμοστο το αθλητικό ντύσιμο ή τις κοντές φούστες. Το 79% απάντησε ότι οι εργοδότες τους επιτρέπουν τα τζιν, ενώ ένα 47% χαρακτηρίζει επιτρεπτές ακόμα και τις σαγιονάρες.

Αναμφισβήτητα, η αλλαγή στον τρόπο ένδυσης στους χώρους εργασίας συνδέεται με το υβριδικό μοντέλο. Όπως ανέφερε και ο Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της IWG, Mark Dixon, «η ζήτηση για υβριδική εργασία συνεχίζει να αυξάνεται ραγδαία. Και αυτή η εξέλιξη επηρεάζει τα πάντα, από τα ακίνητα μέχρι τη μόδα. Οι εταιρείες βλέπουν τα οφέλη του υβριδικού μοντέλου εργασίας, από την εξοικονόμηση κόστους έως την ικανοποίηση των εργαζομένων και το αποτύπωμα στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν την ελευθερία να ντύνονται πιο άνετα και αλλάζουν το στυλ τους όπως επιθυμούν».

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version