Πέμπτη, 28 Νοε.
11oC Αθήνα

Έρευνα: Οι Έλληνες αγοράζουν sneakers και εκπτωτικά ρούχα online

Έρευνα: Οι Έλληνες αγοράζουν sneakers και εκπτωτικά ρούχα online

Οι Έλληνες προτιμούν να ψωνίζουν από τα εκπτωτικά πολυκαταστήματα του διαδικτύου και «γυρνούν την πλάτη» σε μάρκες πολυτελείας.  Αυτές τις ημέρες, η ζήτηση για παπούτσια sneakers, έχει «εκτοξευτεί» στα ύψη, εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς, ενώ ενεργές παραμένουν, οι ηλεκτρονικές αγορές για τις διακοπές του Αυγούστου

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας, της διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης μόδας, GLAMI, η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων (85%) θα αγοράσουν νέα προϊόντα στα παιδιά τους για την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ το 54% έχει σκοπό να ξοδέψει περισσότερα από 100€. Ως προς το τι θα αγοράσουν, τα sneakers αποτελούν την πρώτη επιλογή. Η σχολική τσάντα κατέχει τη δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών που ψωνίζουν ηλεκτρονικά, ενώ τα αθλητικά ρούχα που τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν για τις ημέρες μαθημάτων έρχονται στην τρίτη θέση.

Το τελευταίο δίμηνο το 73% των καταναλωτών προχώρησε σε αγορές μόδας, ενώ μόλις το 13% δήλωσε ότι προσπαθεί να κάνει οικονομία αποφεύγοντας ακόμη και την επίσκεψη στα μαγαζιά. 

Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι πολλά καταστήματα μετά την πανδημία έχουν συνεχώς προσφορές ακόμη και πριν τις επίσημες καλοκαιρινές εκπτώσεις, οι καταναλωτές δεν φαίνονται καχύποπτοι. Το αντίθετο μάλιστα, αφού το 62% βρίσκει θετικό ότι βρίσκει προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Ειδικότερα για την online μόδα, Οι Έλληνες πραγματοποιούν online αγορές  κυρίως λόγων των καλύτερων τιμών (35% των ερωτηθέντων), των εκπτώσεων (28%) αλλά και της θετικής άποψης που έχουν ή που αποκόμισαν τους τελευταίους μήνες (28%).

Πόλος έλξης οι εκπτώσεις

Οι καλύτερες τιμές και εκπτώσεις στα e shop μόδας οδήγησαν περισσότερους από τους μισούς Έλληνες (54%) να ξοδέψουν περισσότερα σε online αγορές μόδας ενώ μόλις το 22% ψώνισε σε φυσικά καταστήματα

Με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων διαπιστώθηκαν τα εξής:  Η «κλασική βόλτα» ήταν για το 33% των ερωτηθέντων ο λόγος που επισκέφθηκαν κάποιο φυσικό κατάστημα μόδας. Σημαντικοί παράγοντες επιλογής ήταν επιπλέον οι εκπτώσεις (22%), η αρνητική εμπειρία της διαδικασία επιστροφής μετά από online παραγγελία (19%) αλλά και η προσπάθεια τόνωσης της τοπικής οικονομίας (16%). Τέλος, μόλις το 5% δήλωσε ότι δεν φοβάται πλέον την πανδημία και επέλεξε τα φυσικά τα καταστήματα για τις αγορές του.

Παραπάνω από τους μισούς καταναλωτές (55% αθροιστικά) έκριναν θετικά την εμπειρία τους σε φυσικό κατάστημα με κύρια πλεονεκτήματα, τη δυνατότητα δοκιμής και την διαπροσωπική επαφή με τους υπαλλήλους. Σημαντικό ποσοστό επίσης (34% αθροιστικά) έκρινε αρνητικά την επίσκεψή του καθώς η μικρότερη ποικιλία αλλά και η αίσθηση ανασφάλειας στην μετά COVID εποχή παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. 

Τα Outlet κερδίζουν «έδαφος» – «Φθίνουν» οι πωλήσεις σε μάρκες πολυτελείας

Σύμφωνα με δηλώσεις των ίδιων των καταναλωτών: Οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας έχουν αντίκτυπο στις επιλογές που κάνουν σε αγορές μόδας.

Τα καταστήματα γρήγορης μόδας (37%), τα εκπτωτικά outlets αλλά και τα μικρά μαγαζιά βρίσκονται πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων ενώ εμφανής είναι και η άνοδος της βιώσιμης μόδας. Στον αντίποδα, οι πολυτελείς (-38%) και premium μάρκες φαίνονται να χάνουν έδαφος ενώ σημαντικό είναι επίσης ότι οι Έλληνες δεν ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις για second hand/ vintage προϊόντα και παραμένουν χαμηλά στις επιλογές τους τους. 

Όσον αφορά στις αγορές που σχετίζονται με τις διακοπές τους, οι Έλληνες, παρά την πανδημία δήλωσαν ότι θα κάνουν διακοπές κυρίως εντός Ελλάδας (56%). Ένα 32% δήλωσε δεν θα κάνει διακοπές φέτος με τους μισούς σχεδόν να δηλώνουν την πανδημία ως τον κύριο λόγο. Το 67% (αθροιστικά) των καταναλωτών θα αγοράσουν προϊόντα μόδας πριν τις διακοπές.  Να σημειωθεί, ότι στην έρευνα που διενήργησε το GLAMI, συμμετείχαν 2.944 Έλληνες.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις