Με κατηγορηματικό τρόπο ο υπουργός αναπληρωτής Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης διαψεύδει μέσω του newsit.gr ότι θα υπάρξει αύξηση στο ποσό που προσδοκά το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ως ισοδύναμο του ποσού από το 23% του ΦΠΑ στην Παιδεία. Αυτό ωστόσο δεν διαψεύδει την αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας για το 2015 που θα φέρουν μεγάλη επιβάρυνση σε όσους έχουν μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο και κυρίως όσους μέχρι σήμερα είχαν μηδενικά τέλη, ενώ κυρίως ανοίγει το δρόμο για άλλου είδους ισοδύναμα.
Με βάση τη δήλωση Αλεξιάδη στο newsit.gr επανερχόμαστε στο σημείο μηδέν. Δηλαδή λείπουν 400 εκατομμύρια. Χρήματα τα οποία η κυβέρνηση τυπικά θα πρέπει να έχει βρει μέχρι τις 15 Νοεμβρίου αλλά ουσιαστικά έχει ένα περιθώριο σχεδόν μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων οπότε αναμένεται και η συνολική αξιολόγηση και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Από που θα προκύψουν τα χρήματα αυτά;
Λύσεις που έπεσαν στο τραπέζι όπως η φορολόγηση των ακινήτων στο εξωτερικό ή επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των επιχειρήσεων… γύρισαν πίσω όπως πήγαν στους εκπροσώπους των θεσμών, το μεν πρώτο ως μέτρο που θα κανείς δεν γνωρίζει εάν και κατά πόσο θα αποδώσει, το μεν δεύτερο διότι θεωρείται πως θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην επιχειρηματικότητα της χώρας.
Κάπως έτσι στο στόχαστρο επανέρχονται τα συνήθη υποζύγια, οι απλοί φορολογούμενοι πολίτες και ειδικά φόροι που αφορούν στην κατανάλωση καιν την καθημερινή μετακίνηση και κυρίως φόροι τους οποίους δύσκολα μπορεί να αποφύγει ο φορολογούμενος και για το κράτος είναι εύκολο να τους εισπράξει.
Έτσι στο τραπέζι έπεσαν και πάλι πρώτα απ’ όλα η αύξηση στον φόρο για τσιγάρα και ποτά, ενώ συζητείται και η αύξηση των διοδίων, αλλά και του ποσού που καταβάλει κάθε ιδιοκτήτης αυτοκινήτου στα ΚΤΕΟ.
Θεωρείται δεδομένο ότι κανένα από τα παραπάνω χαράτσια από μόνο του δεν θα αποφέρει το ποσό των 400 εκατομμυρίων ευρώ στα ταμεία του κράτους ενώ εάν επιχειρηθεί αύξηση μόνο σε έναν από τους παραπάνω τομείς αυτή θα είναι τόσο μεγάλη που θα προκαλέσει κοινωνικές αντιδράσεις. Έτσι το βασικό σενάριο είναι να υπάρξουν αυξήσεις και στα διόδια και στα ΚΤΕΟ και στα ποτά και τα τσιγάρα οι οποίες συνολικά θα έχουν την προσδοκώμενη απόδοση.
Ωστόσο και όλα τα παραπάνω δεν είναι παρά μια ακόμη άσκηση… επί χάρτου για την κυβέρνηση η οποία εξακολουθεί να πελαγοδρομεί μεταξύ σεναρίων με αποτέλεσμα η αξιολόγηση να βρίσκεται στον αέρα και μαζί και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, γεγονός που φέρνει ξανά στο τραπέζι τον κίνδυνο για κούρεμα καταθέσεων.