Πολλαπλάσιο είναι το κόστος μεταφοράς πλέον των προϊόντων μέσω θαλάσσης εξαιτίας των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η παράκαμψη λοιπόν της Ερυθράς Θάλασσας ενδέχεται να έχει οικονομικές επιπτώσεις όχι μόνο εξαιτίας της εκτίναξης των ναύλων αλλά και λόγω πιθανών ελλείψεων προϊόντων ανάλογων με αυτών που βίωσε η αγορά αμέσως μετά την πανδημία εκτιμά σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ertnews ο Γιάννης Κοτζιάς ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυλομεσιτών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αν και οι διεθνείς τιμές πετρελαίου εξακολουθούν να επιδεικνύουν αντιστάσεις στην όλο και μεγαλύτερη ένταση στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής ωστόσο οι επενδυτές παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις ανησυχώντας για επερχόμενες σοβαρές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το αργό ξεκινά την εβδομάδα πάνω από τα 73 δολάρια το βαρέλι ενώ και το Μπρεντ διαπραγματεύεται μία ανάσα από τα 79 δολάρια. Και τα δύο συμβόλαια έκλεισαν την εβδομάδα με κέρδη της τάξης του 1%.
Η βασική ανησυχία σύμφωνα με το Bloomberg προέρχεται από το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη στοιχεία που δείχνουν ότι καθυστερούν παραδόσεις πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία και Ιράκ για Ευρώπη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με το Bloomberg, τουλάχιστον δύο πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία αναμένεται να καθυστερήσουν να φτάσουν στον προορισμό τους. Άλλα πέντε τάνκερ με έως 6 εκατ. βαρέλια από το Ιράν έχουν επίσης αλλάξει τη διαδρομή τους από την Ερυθρά Θάλασσα. Η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας μπορεί να προσθέσει πάνω από δύο εβδομάδες στη διάρκεια του ταξιδιού.
Παραδόσεις πετρελαίου από Σαουδική Αραβία και Ιράκ συνολικού ύψους σχεδόν 9 εκατ. βαρελιών καθυστερούν καθώς τα τάνκερ έχουν αλλάξει τις διαδρομές τους, ταξιδεύοντας την πιο μακρινή διαδρομή γύρω από την Αφρική, για να αποφύγουν τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, μεταδίδει το Bloomberg.
Οι προμήθειες αυτές έχουν γίνει πιο σημαντικές για την Ευρώπη μετά το τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ενεργειακών προϊόντων.