Site icon NewsIT
13:13 | 25.11.19

ΕΖΑ: Εγκαίνια νέας γραμμής εμφιάλωσης και όχι μόνο!

ΕΖΑ: Εγκαίνια νέας γραμμής εμφιάλωσης και όχι μόνο!
Μαίρη Ι. Παπακωνσταντίνου

Στρατηγικές συνέργειες, ενίσχυση των εξαγωγών σε μακρινούς προορισμούς, ισχυροποίηση της θέσης της στην ελληνική αγορά και νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως αναψυκτικά με βύνη, αποτελούν τους κύριους πυλώνες, πάνω στους οποίους κινείται η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία εγκαινιάζει μία νέα γραμμή εμφιάλωσης την ερχόμενη άνοιξη, που αποτελεί μέρος του τριετούς επενδυτικού προγράμματος, ύψους 20 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρωθεί το 2023.

Η υλοποίηση των φιλόδοξων στόχων θα υλοποιηθεί, μέσω μίας νέας αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, της τρίτης κατά σειρά μέσα σε έξι χρόνια, που πραγματοποιεί η ΕΖΑ. Η πρώτη, «γενναία» αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε το 2013, οπότε και στο μετοχικό της κεφάλαιο εισήλθε η Damma Holdings του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Μάλιστα, ο επιχειρηματίας και πρώην πρόεδρος του ΣΕΒ προτίθεται, μέσω της Damma Holdings, να ενισχύσει περαιτέρω τη συμμετοχή του στη ζυθοποιία Αταλάντης, ενώ την ίδια στιγμή, πολλά ακόμα επενδυτικά funds, ακούγεται ότι ενδιαφέρονται να εισέλθουν στο μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής ζυθοποιίας.

«Ευχάριστες ειδήσεις θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε στα εγκαίνια της νέας μονάδας, την άνοιξη του 2020» ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Αθανάσιος Συριανός, με αφορμή τον εορτασμό των 30 χρόνων λειτουργίας της επιχείρησης, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «ανοίγει ένας νέος επενδυτικός και αναπτυξιακός κύκλος για την επιχείρηση».

Στρατηγική

Με πωλήσεις που, σήμερα κυμαίνονται στα 35,6 εκατ. ευρώ, στόχος της ΕΖΑ αποτελεί ο διπλασιασμός των μεγεθών της στην επόμενη πενταετία. Έτσι, αναζητά νέα σημεία πώλησης τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, όπου αυτή τη στιγμή εξάγεται πάνω από 10% της παραγωγής της. Σημαντική ήταν η νέα συμφωνία που έχει συνάψει με τον όμιλο Goody΄s – Everest, απ’ όπου απέκτησε πρόσβαση σε 550 σημεία πώλησης. Από τις αγορές εκτός συνόρων, η Κίνα και η Λατινική Αμερική βρίσκονται ψηλά στις προτεραιότητες της, ενώ ενίσχυση της παρουσίας της επιδιώκει επίσης, στις αγορές της Μέσης Ανατολής και του Αραβικού Κόλπου, με προϊόντα τόσο στην κατηγορία της μπίρας όσο και των soft drinks

Με γερμανική «μαγιά»

Καθοριστικός για την ανάπτυξη της εταιρείας, είναι ο ρόλος του επικεφαλής Αθ. Συριανού, που, όπως έχει δηλώσει, στόχος του αποτελεί η «διάδοση του ελληνικού ζύθου στις αγορές του κόσμου». Την ίδια στιγμή με δική του πρωτοβουλία, η ΕΖΑ «υιοθέτησε» ένα πρόγραμμα για την επαγγελματική εκπαίδευση ζυθοποιών, το οποίο απευθύνεται σε απόφοιτους Επαγγελματικών Λυκείων, που θέλουν να σταδιοδρομήσουν στον κλάδο της ζυθοποιίας. Ο ίδιος μυήθηκε στα μυστικά της καλής μπύρας από την περίοδο που συνεργαζόταν με Γερμανούς ζυθοποιούς. Έχοντας και ο ίδιος μισή καταγωγή από τη Γερμανία, ολοκλήρωσε τις σπουδές του στους τομείς των οικονομικών, του management και της ναυτιλίας σε πανεπιστήμια της Γερμανίας και του Λονδίνου. Αν και ξεκίνησε το επαγγελματικό του ταξίδι ως σύμβουλος επιχειρήσεων, σε μία από τις μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες της Γερμανίας τη Roland Berge, ωστόσο, τα περισσότερα χρόνια της επαγγελματικής του καριέρας ο Α. Συριανός, τα έχει διανύσει στο εργοστάσιο της ΕΖΑ.

Αρχικά αποτέλεσε το στέλεχος που επέλεξε η γερμανική ζυθοποιία Lowenbrau για να εισέλθει στην ελληνική αγορά, το 1988. Το εργοστάσιο στην Αταλάντη Φθιώτιδας, αποτέλεσε την έδρα της ΕΖΑ, θυγατρικής, του γερμανικού κολοσσού. Λίγα χρόνια αργότερα και καθώς οι προσδοκίες της γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα δεν δικαιώθηκαν, η Lowenbrau, βρέθηκε με μεγάλα χρέη και μπροστά στο δίλημμα: να εφαρμόσει πρόγραμμα αναδιάρθρωσης ή να βάλει λουκέτο. Ο Α. Συριανός αποφάσισε να πάρει το ρίσκο, καθώς όπως λέει «η εταιρεία αποτελούσε blue chip». Έτσι, εξαγόρασε τις μετοχές το 1998 χρησιμοποιώντας το επενδυτικό εργαλείο management buy out, μετατρέποντάς την από πολυεθνική σε αμιγώς ελληνική εταιρεία και οδηγώντας την σύντομα στην κερδοφορία. Μέρος της συμφωνίας αποτέλεσε η διατήρηση της παραγωγής των διεθνώς αναγνωρισμένων σημάτων Lowenbrau και Stella Artois, δικαίωμα που διατήρησε μέχρι το 2009. Το 1996, αποτέλεσε μία σημαντική χρονιά στην ιστορία της ΕΖΑ, καθώς παρήγαγε το πρώτο ελληνικό σήμα, την PILS HELLAS και το 2009 την BERLIN. Έχοντας ήδη ξεκινήσει μία πανελλήνια κρατική καμπάνια για τη στήριξη των ελληνικών προϊόντων, το 2011 η ΕΖΑ λάνσαρε τρία καινούργια σήματα, την BLUE island, την ζ εζα και την ODYSSEY.

Χρονιά σταθμό στην ιστορία της ωστόσο, αποτέλεσε το 2013, όταν στο μετοχικό της κεφάλαιο εισήλθε το fund DAMMA Holdings, του πρώην προέδρου του ΣΕΒ Δημήτρη Δασκαλόπουλου. «Εκτός του ότι αισθανθήκαμε δικαιωμένοι, η ψήφος εμπιστοσύνης που έδειξε ο Δ. Δασκαλόπουλος, απέφερε σημαντικά οφέλη στην εταιρεία, καθώς εισέρευσαν νέα κεφάλαια που της επέτρεψαν να υλοποιήσει τα μεγαλόπνοα επενδυτικά της σχέδια». Με τη συμβολή της DAMMA, έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα σημαντικές επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και ανάπτυξη νέων σημάτων, αρκετά από τα οποία έχουν βραβευτεί.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version