Μακρο-οικονομία

Εταιρείες Διαχείρισης: Ρύθμισαν δάνεια 6,4 δισ. ευρώ το 2023, με κούρεμα στο 83% των περιπτώσεων

Ρυθμίσεις δανείων, ύψους 6,4 δισ. ευρώ, πραγματοποίησαν το 2023 οι Εταιρείες Διαχείρισης, με τις εκτιμήσεις για το 2024 να είναι ακόμη υψηλότερες. Το 2023 οι Εταιρείες Διαχείρισης ρύθμισαν δάνεια πάνω από 140.000 οφειλετών, ενώ στο 83% των δανείων αυτών προχώρησαν σε διαγραφή οφειλής, αντικατοπτρίζοντας την έμφαση που αποδίδουν στην παροχή λύσεων με βάση την τρέχουσα εισοδηματική και περιουσιακή κατάσταση των οφειλετών.

Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των ρυθμίσεων αφορά δάνεια που έχουν μεταβιβαστεί σε τρίτους επενδυτές (funds). Αναλυτικότερα, για το σύνολο του 2023, το ποσό των 4,5 δισ. αφορά μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια δανείων και το 1,9 δισ. αφορά δάνεια τραπεζών.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών, με βάση τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, στη διάρκεια του 2023 έγιναν περισσότερες από 13.000 ρυθμίσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων συνολικού ύψους 4,8 δισ. ευρώ, με τις Εταιρείες Διαχείρισης να εγκρίνουν 73% των σχετικών προτάσεων ρύθμισης και την πλειοψηφία των αιτήσεων να αφορά σε οφειλές κάτω των 200.000 ευρώ.

Σωρευτικά έως σήμερα, το ύψος δανείων που επέστρεψαν σε «κανονικότητα» (καθεστώς ομαλής αποπληρωμής) μέσω της συμβολής των Εταιρειών Διαχείρισης, ανέρχεται σε περισσότερα από 40 δισ. ευρώ.

Συνολικά, στις 31 Δεκεμβρίου 2023 οι 15 Εταιρείες-Μέλη της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης (ΕΕΔΑΔΠ) διαχειρίζονταν δάνεια ύψους 91 δισ. ευρώ (σύνολο απαίτησης), εκ των οποίων 73 δισ. δεν περιλαμβάνονται πλέον σε τραπεζικούς ισολογισμούς, και συναλλάσσονταν με 2,4 εκατ. οφειλέτες.

Πέρα από την έμφαση σε περισσότερες βιώσιμες ρυθμίσεις, το 2023 οι Εταιρείες Διαχείρισης βελτίωσαν και το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους οφειλέτες. Στο δωδεκάμηνο του 2023, οι Εταιρείες Διαχείρισης:

  • Δέχθηκαν πάνω από 118.000 κλήσεις τον μήνα, κατά μέσο όρο, με το επίπεδο εξυπηρέτησης (service level) στα τηλεφωνικά κέντρα των Εταιρειών να αυξάνεται κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες μεσοσταθμικά έναντι του 2022. Το επίπεδο εξυπηρέτησης (δηλαδή το ποσοστό εισερχομένων κλήσεων που απαντήθηκε εντός του επιθυμητού χρόνου των 20’’), κατέγραψε σταθερή ανοδική πορεία στη διάρκεια της χρονιάς και διαμορφώθηκε στην περιοχή του 90% για τον μήνα Δεκέμβριο.
  • Επεξεργάστηκαν πάνω από 27.000 αιτήματα το μήνα (αύξηση 13% έναντι του 2022) απαντώντας σε κάθε ένα από αυτά εντός του πλαισίου που προδιαγράφεται από το κανονιστικό πλαίσιο (μέσοι όροι αριθμού αιτημάτων και χρόνου απόκρισης).
  • Ανταποκρίθηκαν σε περίπου 10.000 παράπονα πελατών, κυρίως αναφορικά με νομικά θέματα και θέματα πληροφόρησης.

Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Ειδικό ευρωπαϊκό ταμείο για τη στέγαση προτείνει η Ζαχαράκη – Ο σχεδιασμός και τα σενάρια για το 2025
Τη συζήτηση για ένα κρατικό στεγαστικό «κουμπαρά» άνοιξε η χρήση των εισπράξεων από το διπλάσιο ΕΝΦΙΑ από τα κλειστά τραπεζικά ακίνητα για κοινωνικές δράσης στήριξης της στέγης
Ειδικό ευρωπαϊκό ταμείο για τη στέγαση προτείνει η Ζαχαράκη – Ο σχεδιασμός και τα σενάρια για το 2025