Με ένα νέο διοικητικό μοντέλο θα λειτουργεί στο εφεξής η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ώστε να κινείται ακόμα πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, υιοθετώντας μάλιστα πρακτικές και άλλων οργανισμών εις ό,τι αφορά στις προσλήψεις.
Η νέα εποχή για την ΑΑΔΕ προβλέπει ανακατανομή αρμοδιοτήτων, νέες θέσεις υποδιοικητών αλλά και μοντέλο ΕΦΚΑ στις προσλήψεις και με στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αναλυτικά, οι αλλαγές, οι οποίες και συμπεριλαμβάνονται στις; διατάξεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου το οποίο έχει τεθεί σε διαβούλευση από χθες (5.11.2024), είναι:
- Ανακατανέμονται οι αρμοδιότητες μεταξύ του Διοικητή και του Συμβουλίου Διοίκησης. Το Συμβούλιο Διοίκησης δεν θα εμπλέκεται στην καθημερινή λειτουργία της ΑΑΔΕ ενώ ταυτόχρονα αποκτά περισσότερο θεσμικό ρόλο, αναλαμβάνοντας τον θεσμικό έλεγχο του Διοικητή και των Υποδιοικητών καθώς και την σύνταξη ετήσιων αξιολογήσεων του έργου τους.
- Δημιουργούνται 3 θέσεις Υποδιοικητών με στόχο να επικουρούν το έργο του Διοικητή καλύπτοντας συγκεκριμένους τομείς. Οι 3 θέσεις αφορούν στην οργάνωση λειτουργιών, νομικές υποθέσεις και ψηφιακό μετασχηματισμό.
- Θεσπίζεται η δυνατότητα για δεύτερη ανανέωση θητείας του Διοικητή.
- Προβλέπεται η δυνατότητα για πρόσληψη ορισμένων γενικών διευθυντών/ διευθυντών και από τον ιδιωτικό τομέα σε τομείς όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι επικοινωνίες.
Ποιοι μπορούν να γίνουν υποδιοικητές
Στο νέο νομοσχέδιο προβλέπονται αναλυτικά οι αρμοδιότητες των Υποδιοικητών, τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να έχουν, τα κωλύματα διορισμού και τα ασυμβίβαστα για τη θέση τους. Επιπλέον, προβλέπεται ότι οι Υποδιοικητές µε την ανάληψη των καθηκόντων τους υπογράφουν συµβόλαιο απόδοσης µε τον Υπουργό Οικονοµικών, το οποίο καθορίζει τις υποχρεώσεις τους, καθώς και τους ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους που πρέπει να επιτευχθούν.
Το νομοθετικό πλαίσιο προσαρμόζεται στην πρόβλεψη Υποδιοικητών και προβλέπονται τα θεματικά αντικείμενο καθενός εξ αυτών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προβλέπεται ότι για την επιλογή των Υποδιοικητών ακολουθείται η ίδια διαδικασία που ακολουθείται για την επιλογή του Διοικητή.
Προβλέπεται ότι η αναπλήρωση του Διοικητή σε περίπτωση πρόωρης λήξης της θητείας του ή προσωρινής απουσίας γίνεται από τον Υποδιοικητή που έχει ορισθεί πρώτος στη σειρά αναπλήρωσης.
Προβλέπονται οι περιπτώσεις παύσης, παραίτησης και αναπλήρωσης των Υποδιοικητών της Αρχής κατά τρόπο αντίστοιχο με αυτόν που ισχύει για τον Διοικητή. Ειδικά προβλέπεται η παύση του Υποδιοικητή με απόφαση του Διοικητή για σπουδαίο λόγο που ανάγεται στην άσκηση των καθηκόντων του, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η μη τήρηση των όρων στο συμβόλαιο απόδοσής του.