Site icon NewsIT

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ΕΕ: Στην προτελευταία θέση η Ελλάδα στην ταξινόμηση νέων οχημάτων το 2023

02.08.2024 | 13:00
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ΕΕ: Στην προτελευταία θέση η Ελλάδα στην ταξινόμηση νέων οχημάτων το 2023

Μία θέση πριν από το τέλος ανάμεσα στο σύνολο των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) κατατάχθηκε το 2023 η Ελλάδα σε ό,τι αφορά στην ταξινόμηση νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που λειτουργούν μόνο με μπαταρία.

Συνολικά στην ΕΕ, το 2023, 1,5 εκατομμύριο νέα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία ταξινομήθηκαν, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός τους να ανέλθει σε 4,5 εκατομμύρια. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 48,5% σε σύγκριση με το 2022, όταν ο συνολικός αριθμός ήταν 3 εκατομμύρια.

Ωστόσο, οι επιδόσεις της χώρας μας στην ταξινόμηση νέων EV ως ποσοστό επί του συνόλου, είναι ελαφρώς καλύτερες μόνο από την Κύπρο, η οποία και ήταν η τελευταία στην κατάταξη. Μαζί με την Πολωνία συγκροτούν την χειρότερη τριάδα, καθώς το ποσοστό των EVs που ταξινόμησαν επί του συνόλου κυμαίνεται περί το 0,2%.

Αλλά και σε απόλυτο αριθμό ταξινομήσεων EVs η χώρα μας δεν είναι σε πάρα πολύ καλύτερη θέση, καθώς βρίσκεται στην 6η από το τέλος θέση με 12.315 ταξινομήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως στη Γερμανία το ίδιο διάστημα ταξινομήθηκαν 1.408.681 EVs.

Συνολικά στην ΕΕ, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία μεταξύ των νέων ταξινομήσεων έφτασε το 14,6% το 2023. Αυτό σηματοδοτεί τη συνέχιση της ταχείας αύξησης της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ. Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία στις νέες ταξινομήσεις παρέμεινε κάτω από 1% μέχρι το 2018, αλλά αυξήθηκε σημαντικά τα τελευταία 4 χρόνια, ανερχόμενο σε 5,3% το 2020, 9% το 2021, 12,1% το 2022 και 14,6% το 2023.

Όσον αφορά το απόθεμα των επιβατικών αυτοκινήτων, στις 31 Δεκεμβρίου 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία αντιστοιχούσαν στο 1,7% του συνόλου των αυτοκινήτων στην ΕΕ, με αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ.

Στη Δανία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία αποτελούσαν το 7,1% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων. Ομοίως, υψηλά μερίδια παρατηρήθηκαν στη Σουηδία (5,9%), το Λουξεμβούργο (5,1%) και τις Κάτω Χώρες (5,0%).

Αντίθετα, 14 χώρες κατέγραψαν μερίδια κάτω του 1%, με τα χαμηλότερα μερίδια να καταγράφονται στην Κύπρο, την Ελλάδα και την Πολωνία, με 0,2% η καθεμία.

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version