Τρίτη, 3 Σεπτ.
27oC Αθήνα

Μεγάλα έργα και ιδιωτικές επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ αλλάζουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης

Μεγάλα έργα και ιδιωτικές επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ αλλάζουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης

Νέα έργα σε όλα τα μέτωπα των υποδομών (Μετρό, Σιδηρόδρομος, Οδικά, Συγκοινωνίες κ.α.), παρεμβάσεις – αναπλάσεις, κτηριακές αναπτύξεις ή κέντρα logistics, αντιπλημμυρικά, δικαστικά μέγαρα και projects τεχνολογίας «φιλοδοξούν» να μεταμορφώσουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας της πόλη, με επενδύσεις προς όφελος των πολιτών.

Πρόκειται για επενδύσεις που ξεπερνούν συνολικά τα 5 δισ. ευρώ, μέσω των οποίων η κυβέρνηση επιχειρεί να αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης αλλά και των κοντινών περιοχών της Βορείου Ελλάδας στην κατεύθυνση ενός ολιστικού σχεδίου ανάπτυξης. Από κοντά έρχονται και ιδιωτικές επενδύσεις συνολικά εκατοντάδων εκατ. ευρώ που δείχνουν ότι η πόλη της Θεσσαλονίκης θεωρείται ως «ευκαιρία» για σημαντικές αναπτύξεις.

Μεγάλος μέρος των έργων προωθείται μέσω του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που υλοποιεί έργα και παρεμβάσεις όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, το FlyOver, η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, η ολοκλήρωση των συνδέσεων του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, η κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων, η ανέγερση 17 σχολικών μονάδων, η ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας, μέσω των νέων διευρωπαϊκών διαδρόμων, με την Κεντρική Ευρώπη.

Τα έργα αυτά έρχονται να δώσουν μια νέα δυναμική στην πόλη, φιλοδοξώντας να βελτιώσουν και να εξυπηρετήσουν την καθημερινότητα του πολίτη, από τον τομέα των μεταφορών έως την απονομή δικαιοσύνης.

Προφανώς, βέβαια, η βασική Γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης (ύψους 1,5 δισ. ευρώ, με έναρξη τα τέλη Νοεμβρίου), ή η επέκτασή τους προς Καλαμαριά (στα τέλη 2025, ύψους 586 εκατ. ευρώ), μαζί με το οδικό ΣΔΙΤ FlyOver (σχεδόν 400 εκατ. ευρώ), θεωρούνται από τις πλέον εμβληματικές για την πόλη υποδομές. Όσον αφορά στην κατασκευή της περιφερειακής οδού, η προγραμματισμένη ολοκλήρωση του έργου έχει τοποθετηθεί για τα μέσα του 2027.

Όμως υπάρχουν και έργα τα οποία είναι πιο «φρέσκα» για την πόλη όπως, για παράδειγμα, το Μουσείο Ολοκαυτώματος, η ανάπλαση της ΔΕΘ (μέσω ΣΔΙΤ αξίας 300 εκατ. ευρώ, φιλοδοξεί να δώσει μια νέα όψη στο κέντρο της πόλης και να επαναφέρει την ΔΕΘ ως ένα από τα σημαντικότερα σημεία της Θεσσαλονίκης), το έργο ανάπλασης για την δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο Στρατόπεδο του Παύλου Μελά, το τεχνολογικό πάρκο ThessINTEC (επένδυση για τη δημιουργία του τεχνολογικού πάρκου ThessIntec το οποίο αναμένεται να προσελκύσει σημαντικές ιδιωτικές αναπτύξεις) ή το Στρατόπεδο Γκόνου (επένδυση άνω των 250 εκατ. ευρώ για κέντρο logistics, μέσω σύμβασης παραχώρησης), νέα νοσοκομεία (π.χ. η κατασκευή του Νοσοκομείου Παίδων στο Φίλυρο, με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος) κ.α.

Σε σχέση με ιδιωτικές επενδύσεις, αυτή την εβδομάδα εγκαινιάζεται επίσης το συγκρότημα γραφείων HUB 26 στη Θεσσαλονίκη από την Dimand, η οποία έχει επίσης αναλάβει και την ανάπλαση του πρώην εργοστασίου ΦΙΞ στη δυτική πλευρά της πόλης. Η τελευταία αφορά σε συγκρότημα μεικτών χρήσεων που θα φιλοξενεί κατοικίες, ξενοδοχεία, γραφεία, χώρους πολιτισμού, άθλησης, εστιατόρια καθώς και εμπορικά καταστήματα.

Σημαντικά για την πόλη είναι και τα αντιπλημμυρικά τα οποία είναι σε εξέλιξη, όπως η κατασκευή αντιπλημμυρικού έργου υδάτων του νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς για την αποχέτευση ομβρίων υδάτων, η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων ευρύτερης περιοχής Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης, τα έργα διευθέτησης ρεμάτων περιοχής Ωραιοκάστρου και κατασκευή δικτύων ομβρίων. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν από το 2025 και μετά.

Εξελίξεις έχουμε και στις Αστικές Συγκοινωνίες, π.χ. με την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων. Από τη συνολική προμήθεια των 250 λεωφορείων, τα 110 παραδόθηκαν στη Θεσσαλονίκη (Μάιος 2024).

Επίσης έχουμε την υλοποίηση Σταθμού Φόρτισης Η/Ο, συνολικής επένδυσης 10 εκατ. ευρώ, εγκατάσταση σε χώρο περιοχής αμαξοστασίου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αλλά και την πρόσληψη 190 οδηγών λεωφορείου με συμβάσεις ορισμένου χρόνου εντός του 2024.

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις