Τετάρτη, 17 Ιουλ.
35oC Αθήνα

Πληθωρισμός: Επιβραδύνθηκε ο γενικός δείκτης τιμών τον Ιούνιο – Έτρεξε με 2,3%

Πληθωρισμός: Επιβραδύνθηκε ο γενικός δείκτης τιμών τον Ιούνιο – Έτρεξε με 2,3%

Θετικά νέα για τον ρυθμό αύξησης των τιμών στην ελληνική οικονομία τον Ιούνιο 2024, παρουσιάζουν τα στοιχεία για τον πληθωρισμό από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ).

Σύμφωνα με την έκθεση για τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), τον Ιούνιο ο πληθωρισμός «έτρεξε» με ρυθμό 2,3% από 2,4% τον Μάιο.

Σε μηνιαία βάση ο Γενικός δείκτης κατά τον μήνα Ιούνιο 2024, σε σύγκριση με τον Μάιο 2024 παρουσίασε αύξηση 0,5%, έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2023 – Ιουνίου 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2022 – Ιουνίου 2023, παρουσίασε αύξηση 2,8%, έναντι αύξησης 7,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2022 – Ιουνίου 2023 με το δωδεκάμηνο Ιουλίου 2021 – Ιουνίου 2022.

Αισθητή είναι και η υποχώρηση από τα υψηλά στις αυξήσεις των τιμών στα τρόφιμα, καθώς τον Ιούνιο αυξήθηκαν με ρυθμό μόλις 2,1% από 3,1% τον Μάιο.

Αναλυτικά, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,3% τον μήνα Ιούνιο 2024, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2023, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 3,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια.
  • 1,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές – οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 4,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
  • 2,2% στην ομάδα Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής – άνθη – κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους – θέατρα, εφημερίδες – βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών.
  • 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 5,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία.
  • 1,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 1,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: δημοτικά τέλη, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 0,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες.
  • 1,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις