Τρίτη, 19 Νοε.
17oC Αθήνα

Πολύ καθαρότερα τα ηλεκτρικά οχήματα από τα συμβατικά – Αντέχουν στο χρόνο οι μπαταρίες τους, σύμφωνα με νέα μελέτη

Πολύ καθαρότερα τα ηλεκτρικά οχήματα από τα συμβατικά – Αντέχουν στο χρόνο οι μπαταρίες τους, σύμφωνα με νέα μελέτη
Φωτογραφία: iStock

Νέα μελέτη της Ricardo για την Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) ρίχνει φως στο πόσες εκπομπές CO2 εκλύουν τα ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με τα συμβατικά.

Όπως τονίζεται, αν ληφθεί υπόψη η μετεξέλιξη της ηλεκτροπαραγωγής τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη με βάση τους διακηρυχθέντες πράσινους στόχους, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παράγουν 63% λιγότερες εκπομπές από τα συμβατικά σε μια περίοδο 15 ετών, όσο δηλαδή διαρκεί ένα μέσο αυτοκίνητο. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμα περισσότερο στο 80% με ορίζοντα το 2050.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στον υπολογισμό έχουν ληφθεί υπόψη τόσο οι εκπομπές κατά την παραγωγή των οχημάτων, όσο και κατά τη χρήση τους. Παρόλο που σήμερα τα ηλεκτρικά έχουν τους διπλάσιους ρύπους στο εργοστάσιο λόγω των μπαταριών, η διαφορά όταν βγαίνουν στο δρόμο είναι τόσο μεγάλη που οδηγεί στο παραπάνω αποτέλεσμα.

Ενδεικτικό είναι ότι ακόμα και αν το μείγμα ηλεκτροπαραγωγής παρέμενε όπως σήμερα και στο μέλλον, και πάλι οι εκπομπές των ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι 43% χαμηλότερες στην Ευρώπη.

Στο παρακάτω διάγραμμα εμφανίζεται αναλυτικά η σύγκριση με τα συμβατικά (βενζινοκίνητα και υβριδικά):

Χαμηλό το «degradation» των μπαταριών

Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχουν και τα στοιχεία σχετικά με το πόσο απομειώνεται η ισχύς της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μέσα στο χρόνο. Άλλωστε, πρόκειται για ένα από τα πιο βασικά σημεία ανησυχίας ενός οδηγού που επιλέγει αυτά τα οχήματα.

Τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι οι μπαταρίες χάνουν περί το 2,2% ετησίως ή 10,4% μετά από 160.000χμ. Τονίζεται παράλληλα ότι τα νεότερα οχήματα χαρακτηρίζονται από καλύτερη αντοχή σε σχέση με τα πρώτης γενιάς.

Σε ένα δείγμα 20.000 οδηγών που μελετήθηκε, μόλις το 2,5% ανέφερε προβλήματα με τη “στάθμη” της μπαταρίας και τα περισσότερα από αυτά αναφέρθηκαν εντός της εγγύησης.

Διαφορά κάνει επίσης και το αν η μπαταρία είναι αερόψυκτη ή υδρόψυκτη. Στην πρώτη περίπτωση το degradation είναι υψηλότερο, της τάξης του 4,2% ετησίως. Αυτός είναι και ο λόγος που πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των νέων ηλεκτρικών μοντέλων χρησιμοποιούν υδρόψυξη.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι οι κατασκευαστές προσφέρουν συνήθως οκταετή εγγύηση συγκεκριμένα για τις μπαταρίες, που εξασφαλίζει ότι θα λειτουργούν σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 70-75% μετά την πάροδο αυτής της περιόδου.

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις