Εκθετική ανάπτυξη στην ηλεκτροκίνηση οφείλει να πραγματοποιήσει η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, γεγονός που δημιουργεί αυξημένες ανάγκες σε διάφορα μέτωπα στον τομέα της ενέργειας.
Όπως ανέφερε σήμερα (29.1.2025) η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, η πρόκληση είναι το πως θα προχωρήσει η διείσδυση των οχημάτων ηλεκτροκίνησης μαζί με το δίκτυο φόρτισης και την πλέον αποδοτική χρήση στο ηλεκτρικό σύστημα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μιλώντας στο 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, η κα Σδούκου στάθηκε στην επιτυχία της πολιτικής της κυβέρνησης μέχρι σήμερα, καθώς από μόλις 500 ηλεκτρικά οχήματα το 2019, κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους περί τα 50.000.
Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) προβλέπει απότομη άνοδο μέσα στα επόμενα χρόνια ως το 2030. «Μιλάμε για εκθετική αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030, άρα χρειάζεται στοχευμένα και μεθοδικά να συνεχίσουμε τη δουλειά με μέτρα και πολιτικές», ανέφερε η υφυπουργός.
Η λύση περνάει καταρχήν μέσα από το επαρκές δίκτυο φόρτισης. Ο ΔΕΔΔΗΕ δέχτηκε εντός του 2025 αιτήματα για περίπου 1.400 νέους φορτιστές ανά τη χώρα και οφείλει να ανταποκριθεί ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να μπορούν τα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζουν με τρόπο που να ωφελεί το σύστημα ηλεκτρισμού, αλλά και την τσέπη των ιδιοκτητών. Η λύση είναι το δυναμικό (πορτοκαλί) τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος που έρχεται από φέτος αρχικά σε 155.000 καταναλωτές μέσω της εγκατάστασης έξυπνων μετρητών. Εφόσον το επιλέξει, ένας πολίτης θα μπορεί να επωφελείται από διαφορετικές τιμές εντός της ίδιας ημέρας και να φορτίσει όταν το ρεύμα είναι φθηνότερο.