Σε πορεία ανάπτυξης βρίσκονται τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ με τους Έλληνες καταναλωτές να δαπανούν το 2024 για τις ηλεκτρονικές τους αγορές 335 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (αύξηση 9% σε σχέση με το 2023).
Ο τζίρος αυτός των online σούπερ μάρκετ δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ που οφείλεται κυρίως στα περισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει (κατά μέσο όρο 34,3 τμχ σε σχέση με 32,8 τμχ το 2023) και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% σε σχέση με 8% που ήταν το 2023.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα (11.2.2025) η Convert Group. Σημειώνεται ότι ειδικά στην Ελλάδα το δείγμα της Convert Group κάλυψε το 2024 το 83% της αγοράς, ενώ για το 2025 θα καλύψει το 90% της αγοράς με την προσθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food (εξαιρώντας πάντα efood market και wolt market).
Σε σύγκριση με το 2023 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το 2024 ήταν: +18% σε προϊόντα για κατοικίδια, +14% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών κατά 9% και τα φρέσκα τρόφιμα κατά 8%.
Παρατηρήθηκε επίσης ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τέλος, η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν την συγκεκριμένη ημέρα από τους καταναλωτές.