Site icon NewsIT

Στυλιανίδης (Υπ. Ναυτιλίας): Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται ένα «νέο άλμα σύγκλισης»

02.06.2024 | 12:48
Στυλιανίδης (Υπ. Ναυτιλίας): Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται ένα «νέο άλμα σύγκλισης»

Την ηγετική παρουσία της Ελλάδας στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη επιβεβαιώνει η παγκόσμια αναγνώριση της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης των Ποσειδωνίων που ανοίγει τις πύλες της αύριο (3.6.2024), επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Στυλιανίδης αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόταση που ήδη συζητείται στις Βρυξέλλες και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για την δημιουργία ειδικού χαρτοφυλακίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι οικονομικές ευρωπαϊκές δραστηριότητες όπως και η ναυτιλία και οι «παραναυτιλιακές» δραστηριότητες.

Επιπλέον, ο κ. Στυλιανίδης δηλώνει ότι η ελληνική ναυτιλία που αποτελεί το 61% του ευρωπαϊκού στόλου μπορεί να διαδραματίσει έναν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, υπογραμμίζοντας ότι ένα από τα βασικά διακυβεύματα των επερχόμενων ευρωπαϊκών εκλογών είναι η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.

Για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας δηλώνει ότι η αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τις εκπομπές του θερμοκηπίου είναι σε θετική εξέλιξη ενώ για μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένων ναυτικών αλλά και τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται στην ναυτική εκπαίδευση, για να μπορεί η πράσινη και ψηφιακή ναυτιλία να γίνει πράξη, συμπληρώνει ότι η αντιμετώπισή του χρήζει παγκόσμια αντιμετώπιση.

Σχετικά με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, προκειμένου ο κλάδος να προχωρήσει στην πράσινη μετάβαση του, αναφέρει ότι έως τα τέλη Ιουνίου του 2025, θα μπορεί το υπουργείο να έχει στα χέρια του τη στρατηγική μελέτη για να αναπτύξει μηχανισμό χρηματοδότησης.

Τέλος, επισημαίνει ότι η Ελλάδα θα μπορεί να αξιοποιήσει κονδύλια από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (Just Transition Fund) το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω του ΕΣΠΑ, με συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και προσθέτει ότι υπάρχει δέσμευση για υπηρεσίες ηλεκτροδότησης στα ελληνικά λιμάνια έως το 2030.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μακρο-οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version