Το ζήτημα της ανθεκτικότητας των υποδομών και των συντηρήσεων των έργων βρέθηκε στο επίκεντρο διευρυμένου πάνελ στο πλαίσιο του συνεδρίου Green Deal Greece 2024, με τον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο να χρήζει απαραίτητο να «τρέξουν» έργα υποδομών και αντιπλημμυρικά.
Ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος ανέδειξε τα όσα έγιναν στη Βαλένθια που είναι τρομακτικά και πρόσθεσε ότι, όπως συζητείται στην κυβέρνηση αναλυτικά, θα πρέπει να γίνει προτεραιοποίηση των έργων ανθεκτικότητας, ιδίως στην Αττική. Παράλληλα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός ανέδειξε προτάσεις που έχει διατυπώσει για την εύρεση χρηματοδότησης για έργα συντήρησης υποδομών, όπως οι επεκτάσεις Παραχωρήσεων σε κοντινά ή και συναφή έργα κάθε περιοχής.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Η προτεραιοποίηση έργων είναι κάτι που πρέπει να τρέξει» επεσήμανε ο Υφυπουργός, παραπέμποντας στα αποτελέσματα σχετικής σύσκεψης που έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο στο Μαξίμου. Όπως παραδέχθηκε, τα όσα έγιναν στη Βαλένθια μάς έχουν τρομάξει. Αντίστοιχα φαινόμενα είχαμε και στη Θεσσαλία, αλλά ήταν σε πολύ μικρότερες πόλεις, σημείωσε. Γι’ αυτό τον λόγο, εξήγησε ο Νίκος Ταχιάος, θα πρέπει να υπάρξει προτεραιοποίηση των έργων κυρίως στην Αττική. Ως παράδειγμα επικαλέστηκε τον Κηφισό. Την ίδια στιγμή, ανέφερε ότι ναι μεν υπάρχουν μελέτες, αλλά παρατηρούνται αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις.
«Έχουμε έργα που παλεύουμε με κόπο. Στο ρέμα της Ραφήνας, για παράδειγμα, οι αντιδράσεις δεν επιτρέπουν να αναπτυχθούν τα μέτωπα που θα έπρεπε» σημείωσε, χαρακτηριστικά. Στο ρέμα του Ερασίνου, συνέχισε, έχουν σταματήσει τα έργα, επειδή υπάρχουν καταγγελίες για το “αττικόψαρο”, το οποίο ουδείς ήξερε ότι υπάρχει.
«Πρέπει να βάλουμε ένα μέτρο» επεσήμανε ο αρμόδιος υφυπουργός, αναφέροντας ότι μερικές φορές οι αντιδράσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων επιφέρουν ζημιά μεγαλύτερη απ’ αυτήν που προσπαθούν να αποτρέψουν. Ερωτηθείς για τα εν εξελίξει έργα υποδομών στην Αττική, επεσήμανε ότι η γραμμή 4 του μετρό είναι της τάξης άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα προανήγγειλε τη δημοπράτηση του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά μέσω του ΠΔΕ.
Τέλος, δεν παρέλειψε να σχολιάσει ότι «έχει αξία να μπορούμε να συζητάμε για έργα, αφού έχουμε λεφτά στα χέρια […] Θα κάνουμε έργα, αλλά θέλει μέτρο», αναδεικνύοντας την ανάγκη ορθολογικού σχεδιασμού νέων έργων με βάση τη διαθέσιμη χρηματοδότηση «Οι παραχωρήσεις έχουν μια λεπτομέρεια. Ο χρήστης πρέπει να πληρώνει. Πόσο αντέχει η κοινωνία κάτι τέτοιο» αναρωτήθηκε, ενώ όσον αφορά τα ΣΔΙΤ διευκρίνισε ότι έχουν πλαφόν ως ποσοστό του ΑΕΠ.