Site icon NewsIT
13:34 | 05.03.24

Χατζηδάκης: Έρχονται νομοσχέδια για δημοσιονομικούς κανόνες, κίνητρα για καινοτομία και συγχωνεύσεις, Υπερταμείο μέσα στο 2024

Χατζηδάκης: Έρχονται νομοσχέδια για δημοσιονομικούς κανόνες, κίνητρα για καινοτομία και συγχωνεύσεις, Υπερταμείο μέσα στο 2024
Newsit Newsroom

Το μήνυμα ότι η χώρα έχει μια μοναδική ιστορική ευκαιρία γενικότερα και όχι μόνο στην οικονομία, αλλά προϋπόθεση για την επιτυχία είναι να συνεχιστεί η προσπάθεια και κυρίως η δημοσιονομική σοβαρότητα, έστειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας σήμερα (5.3.2024) σε συνέδριο, ξεκαθαρίζοντας πως τα νομοσχέδια τα οποία έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση κίνητρα για καινοτομία, συγχωνεύσεις αλλά και για το Υπερταμείο, έρχονται μέσα στο 2024.

«Οι προοπτικές είναι μοναδικές, γιατί η χώρα βγαίνει από την κρίση, άρα υπάρχει το φαινόμενο του ελατηρίου», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, προτού επεξηγήσει τα δρομολογούμενα νομοσχέδια από την κυβέρνηση.

«Έχουμε το σωστό μείγμα οικονομικής πολιτικής το οποίο συνδυάζεται με την πολιτική σταθερότητα. Αυτός ο συνδυασμός σπάνια συμβαίνει θα είμαστε αδικαιολόγητοι αν δεν τα καταφέρουμε. Ο κίνδυνος είναι η αυταρέσκεια. Οι ποδηλάτες που δεν ποδηλατούν, πέφτουν και γι’ αυτό η προσπάθεια συνεχίζεται.

Τη βούληση της κυβέρνησης να συνεχιστεί η πορεία της σοβαρότητας σηματοδοτεί φέτος το νομοσχέδιο για το νέο δημοσιονομικό πλαίσιο με βάση τους νέους κανόνες που εγκρίθηκαν από το Συμβούλιο και πρόκειται να εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Δεν υπάρχει κανένας εφησυχασμός», ανέφερε ο κ. υπουργός. «Γι’ αυτό, πρόσθεσε, όταν με ρωτούν τι θα δώσετε, απαντώ: όσα αντέχουμε. Γιατί αν ξεπεράσουμε κάποια όρια κινδυνεύουμε να γυρίσουμε πίσω και αυτό θα ήταν σε βάρος πρώτα από όλα της ίδιας της κοινωνίας».

Ο Κ. Χατζηδάκης ανήγγειλε την κατάθεση άλλων τριών νομοσχεδίων – πέρα από το νέο δημοσιονομικό πλαίσιο – που αφορούν:

  1. Θέσπιση κινήτρων για καινοτομία. Ο νέος νόμος θα ψηφιστεί μέσα στο 2024 και θα προβλέπει φορολογικά κίνητρα και ενισχύσεις από το ΕΣΠΑ και την Αναπτυξιακή Τράπεζα για τις επιχειρήσεις που καινοτομούν, τομέας στον οποίο υπάρχει ήδη πρόοδος με επιχειρήσεις που παράγουν και εξάγουν.
  2. Ενίσχυση των κινήτρων για συγχωνεύσεις, επίσης με φορολογικές ρυθμίσεις, κονδύλια από το ΕΣΠΑ και ειδικά προγράμματα από την Αναπτυξιακή Τράπεζα. «Δεν έχω τίποτα εναντίον των μικρών επιχειρήσεων, υπάρχει όμως ένα πρόβλημα ως προς την ανταγωνιστικότητά τους. Έχουμε διπλάσιο αριθμό μικρών επιχειρήσεων σε σχέση με την ΕΕ και αυτό δεν είναι θετικό ούτε για την οικονομία ούτε για τις ίδιες. Θα εξαντλήσουμε τα περιθώρια ώστε να γίνει ορατό ότι η κυβέρνηση ωθεί τα πράγματα προς αυτή την κατεύθυνση και ότι υπάρχουν ευκαιρίες», είπε.
  3. Κανόνες ευελιξίας στις προσλήψεις και αλλαγές στους κανονισμούς προμηθειών για τις θυγατρικές του Υπερταμείου (ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, ΕΤΑΔ κ.λπ.) στο πρότυπο της ΔΕΗ. «Έχουμε ένα επιτυχημένο παράδειγμα και δεν μπορεί να κλείνουμε τα μάτια μας», ανέφερε.

Απαντώντας σε ερώτηση για τους κλάδους στους οποίους εντοπίζονται οι ευκαιρίες τα επόμενα χρόνια ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε:

«Δεν μιλάμε πλέον μόνο για τον τουρισμό, τον οποίο θέλουμε να ενισχύσουμε ώστε να μπορέσει να συνεχίσει ανοδικά όχι σε βάρος του περιβάλλοντος, και τη ναυτιλία την οποία αξιοποιούμε ήδη και για στεριανές επενδύσεις π.χ. σε ξενοδοχεία, real estate, ναυπηγεία. Θέλουμε να ενθαρρύνουμε και όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας που υπάρχουν, έστω και αν δεν τα συζητάμε.

Για παράδειγμα, η χώρα μπορεί να γίνει εξαγωγέας ενέργειας σε λίγα χρόνια χάρη στις ανανεώσιμες πηγές στις οποίες ήδη έχουμε πολύ σημαντική άνοδο. Έχουμε επιπλέον δύο ευχάριστες εκπλήξεις που είναι η φαρμακοβιομηχανία, η οποία αποδείχτηκε εξαγωγική και – ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη – η αγροδιατροφή. Παρά το γεγονός ότι ο αγροτικός τομέας έχει προβλήματα, υπάρχουν επιχειρήσεις που τα κατάφεραν και βγήκαν μπροστά.

Τα logistics είναι ακόμη ένας προνομιακός τομέας για την Ελλάδα. Το λιμάνι του Πειραιά με την απόφαση που έλαβε η «τρισκατάρατη» κυβέρνηση της ΝΔ το 2008 έχει ανέβει στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη. Έχουμε δυνατότητες και με τα υπόλοιπα λιμάνια και αν προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου θα δώσει μια πρόσθετη δυναμική. Οι εξαγωγές από το 20 % του ΑΕΠ πήγαν στο 50 % και μπορούμε να ανέβουμε ακόμη παραπάνω».

Η Ελλάδα, κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης, στη μεγάλη κρίση έπεσε θύμα όχι μόνο των δημοσίων ελλειμμάτων και του χρέους αλλά και του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών. «Παρότι το δεύτερο θέμα δεν συζητείται πάρα πολύ, είναι για εμάς ζήτημα προτεραιότητας να κρατήσουμε κλειστές και τις δύο «Κερκόπορτες». Με δημοσιονομική σοβαρότητα και λογικά πρωτογενή πλεονάσματα, φιλοεπενδυτική πολιτική και κοινωνική συνοχή που στηρίζεται στην άνοδο της οικονομίας».

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version