Στην αγορά φυσικού αερίου εισέρχεται η ΔΕΗ και μετουσιώνεται πλέον σε έναν πλήρη ενεργειακό όμιλο, μετά την εξασφάλιση της σχετικής άδειας από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό της Επιχείρησης, ενώ και ο ανταγωνισμός έχει ήδη υιοθετήσει ανάλογες πρακτικές.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Energypress», η ΡΑΕ ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα την αίτηση της ΔΕΗ για την απόκτηση άδειας προμήθειας αερίου, και μένει πλέον να φανεί ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της επιχείρησης στη νέα αυτή αγορά.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η ΔΕΗ δεν είναι ακόμη οργανωτικά έτοιμη για το μεγάλο βήμα. Το θέμα δουλεύεται εσωτερικά και με τη βοήθεια συμβούλου, και μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να υπάρχει ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τον τρόπο που θα μπει η επιχείρηση στην αγορά αερίου με συνδυαστικά “πακέτα” ρεύματος-αερίου.
Τα σχέδια ωστόσο υπάρχουν. Και οι συντάκτες τους θεωρούν ότι η ΔΕΗ είναι σε θέση να κτυπήσει ποσοστά της τάξης του 30%, δεδομένης της τεράστιας πελατειακής της βάσης. Αυτό άλλωστε έχει δείξει η ευρωπαϊκή εμπειρία όταν οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρισμού εισήλθαν στην αγορά φυσικού αερίου.
Ειδικά στην Ελλάδα τα περιθώρια είναι τεράστια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι σήμερα στο δίκτυο φυσικού αερίου έχουν συνδεθεί περί τους 600.000 πελάτες, και ότι τα επόμενα χρόνια, και σε πλήρη ανάπτυξη η νέα αυτή αγορά, θα μπορούσε να επιτυγχάνει ένα ρυθμό 30.000-40.000 νέων συνδέσεων κατ’ έτος. Εννοείται ότι η ΔΕΗ θα έχει να ανταγωνιστεί πληθώρα παικτών, κυρίως όμως τους δύο “παλιούς”, δηλαδή την ΕΠΑ Αττικής και την εταιρεία ΖeniΘ σε Θεσσαλονίκη – Θεσσαλία, οι οποίες διεκδικούν κι αυτές πλέον μερίδιο στο ρεύμα.
Δείγμα της σημασίας που αποδίδει η ΔΕΗ στη νέα αυτή αγορά είναι ότι έχει ήδη αναθέσει σε συμβούλους την εκπόνηση επιχειρησιακού πλάνου. Στο σχετικό διαγωνισμό επελέγησαν η Boston Consulting και η Σαμαράς & Συνεργάτες.
Το έργο τους είναι τριπλό. Αφενός να διαμορφώσουν τη στρατηγική δραστηριοποίησης της ΔΕΗ στο retail με την ανάπτυξη συγκεκριμένου επιχειρησιακού πλάνου, αφετέρου να προτείνουν στρατηγική και για τη χονδρεμπορική αγορά του φυσικού αερίου. Στο τρίτο σκέλος, οι δύο σύμβουλοι καλούνται να εξετάσουν την είσοδο της ΔΕΗ σε νέες αγορές του φυσικού αερίου, όπως το CNG και το LNG, αφού πρώτα αναλύσουν τις υποδομές συμπιεσμένου και υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και τα δίκτυα διανομής, προτείνοντας την εκπόνηση μελετών σκοπιμότητας για είσοδο της εταιρείας σε νέες περιοχές.
Σημειωτέον ότι η ΔΕΗ έχει υπογράψει νέα σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου με τη ΔΕΠΑ αξίας 93 εκατ. ευρώ, ενώ έχει προχωρήσει στη δημοσιοποίηση πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την υπογραφή πρότυπων συμφώνων πώλησης (Master Sales Agreements) με ενδιαφερόμενους προμηθευτές για υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG. Οι συμβάσεις που θα υπογράψει με ενδιαφερόμενους να μπουν στη λίστα των προμηθευτών LNG της ΔΕΗ θα έχουν τριετή διάρκεια, με τη ΔΕΗ να εκτιμά ότι θα χρειαστεί κατ᾽ελάχιστο 300 εκατ. κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου ετησίως.