Δευτέρα, 25 Νοε.
12oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Εγνατία Οδός: Η «ώρα» των υπογραφών για τη σύμβαση παραχώρησης

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Εγνατία Οδός: Η «ώρα» των υπογραφών για τη σύμβαση παραχώρησης

Έρχεται η ώρα για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατία Οδού ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis (ποσοστά 75% – 25% αντίστοιχα στην παραχώρηση, 100% η ΤΕΡΝΑ στην κατασκευή). 

Όπως και πρόσφατα είχαμε αναφέρει, ο Μάρτιος θεωρήθηκε ως ο κρίσιμος μήνας για την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης, πλέον οδεύουμε προς την ολοκλήρωσή του και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι την Πέμπτη 28 Μαρτίου, αν δεν προκύψει κάποια ανατροπή, θα «πέσουν» υπογραφές από τους συμβαλλόμενους, το ΤΑΙΠΕΔ και την ένωση εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis.

Όπως έχουμε σημειώσει, κατά βάση εκκρεμούσε η εκπλήρωση κάποιων αιρέσεων από πλευράς του δημοσίου, όπως η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την αύξηση των διοδίων για τη χρήση του οδικού άξονα, από 0,03 ευρώ σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, τα τέλη διέλευσης προβλέπονταν να πάνε στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο από τον παραχωρησιούχο, ενώ γενικότερα οι ανατιμήσεις στα διόδια συνδέονται και με την υλοποίηση εργασιών από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ανάπτυξη κάθετων αξόνων κ.α.

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου, μήκους 658 χλμ., όπως και των τριών κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη Προμαχώνας, με μήκος και οι τρεις 225 χλμ., που έχει δεσμευθεί να αναβαθμίσει η παραχωρησιούχος, για χρονική περίοδο 35 ετών.

Προφανώς, απαιτούνται και άλλα βήματα πριν το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης της Εγνατίας Οδού (κοντά στο 1,5 δις ευρώ), να «περάσει» από τη Βουλή κ.α. Με το «κλείσιμο» της υπόθεσης της Εγνατίας Οδού, και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πρόσφατα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενώ έχει κερδίσει και τον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού (εκκρεμεί απόφαση του ΣτΕ επί προσφυγής από άλλη κοινοπραξία), είναι προφανές ότι η εισηγμένη καθίσταται πανίσχυρη στον τομέα των οδικών παραχωρήσεων.

Αλλωστε, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει εξ ολοκλήρου και τις Νέα Οδός (Ιόνια Οδός και Αθηνών – Λαμίας) και Κεντρική Οδός (Ε 65), έχει μερίδιο στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος), συμμετοχή σε ΣΔΙΤ, στο σχήμα που κατασκευάζει και θα διαχειρίζεται το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι (Κρήτης) κ.α. Κατά συνέπεια, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον κυρίαρχο «παίκτη» στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης στην Ελλάδα.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις