Χαρτοφυλάκιο οδικών παραχωρήσεων άνω των 1.700 χλμ. θα έχει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την επικράτησή του στον χτεσινό διαγωνισμό για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ.
Όπως και χτες (25.1.2024) αναφέραμε, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε την καλύτερη οικονομική προσφορά για το συγκεκριμένο τμήμα της ΒΟΑΚ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, ενισχύοντας το ανεκτέλεστο του ομίλου σε σχεδόν 7,3 δις ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην οικονομική προσφορά που έδωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.
Πλέον, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μεγαλώνει την απόσταση από άλλα γκρουπ του κλάδου των υποδομών – κατασκευών, καθώς είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στον τομέα των οδικών παραχωρήσεων.
Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει κατά 100% τις συμβάσεις των οδικών παραχωρήσεων Νέα Οδός (Ιόνια Οδός και Αθηνών – Λαμίας, με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης έως την περιοχή της Σκάρφειας – μετά τα Καμένα Βούρλα – και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα) και Κεντρική Οδός (Ε 65), έχει μερίδιο 17% στην Ολυμπία Οδό, έχει κερδίσει και αναμένει την υπογραφή της σύμβασης (35 ετών) παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της (ποσοστό 75%), ενώ έχει επικρατήσει και στον διαγωνισμό για τη νέα 25ετή σύμβαση για την Αττική Οδό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Eπιπρόσθετα, συμμετέχει με 55% στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει το οδικό ΣΔΙΤ τμήμα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος – Νεάπολη).
Πρόκειται για μεγάλο «πακέτο» οδικών συμβάσεων παραχώρησης από τις οποίες ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει σε βάθος ετών μερίσματα που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 8 δισ. ευρώ (με Εγνατία Οδό και Αττική Οδό, χωρίς να υπολογίζεται ο ΒΟΑΚ), όπως τουλάχιστον αποτυπώνονταν σε εταιρική παρουσίαση του ομίλου προ ολίγων μόλις μηνών.
Να προσθέσουμε ότι η εισηγμένη έχει παρουσία και σε άλλες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, όπως το μεγάλο έργο στο αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη, το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων (π.χ. Πελοπόννησο), η υπο-παραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β΄ στην Καβάλα, έργα ψηφιακού μετασχηματισμού (ανάπτυξη υποδομών υπερύψηλής ευρυζωνικότητας Ultra-Fast Broadband, ψηφιακός μετασχηματισμός, τηλεματική, και ενιαίο αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου για τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης κ.α.), με παρουσία σε σταθμούς αυτοκινήτων κ.α.