Site icon NewsIT

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πήγε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο η νέα σύμβαση της Αττικής Οδού

08.07.2024 | 09:10
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πήγε» στο Ελεγκτικό Συνέδριο η νέα σύμβαση της Αττικής Οδού

ÁÔÔÉÊÇ ÏÄÏÓ ÅÉÓÏÄÏÓ ÊÉÍÇÓÇ(ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ ÃÉÙÑÃÏÓ EUROKINISSI)

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη η νέα σύμβαση για την Αττική Οδό, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως γνωστόν, να έχει κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες της αγοράς, το ΤΑΙΠΕΔ έχει στείλει τα σχετικά έγγραφα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, με τη διαδικασία αυτή να απαιτεί κάμποσους μήνες για την ολοκλήρωσή της. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η ολοκλήρωση της διαδικασίας, δηλαδή η μετάβαση από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ) στον νέο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) θα γίνει τους πρώτους μήνες του 2025, με τον Γ. Περιστέρη, επικεφαλή του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, να προσδιορίζει τον χρόνο για έως τέλος Μαρτίου 2025.

Στο θέμα έχει αναφερθεί και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, σημειώνοντας ότι ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στην ώρα του, δηλαδή τον προσεχή Οκτώβριο, στο ελληνικό Δημόσιο, το οποίο θα εισπράττει τα έσοδα από τα διόδια, αλλά θα χρειαστεί ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι να περάσει στο νέο παραχωρησιούχο. Θεωρείται ως πιθανότερο να υπάρξει συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και νυν παραχωρησιούχου (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ) ώστε να αναλάβει αυτός τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, για όσο διάστημα χρειαστεί.

Έτσι, η Αττική Οδός αναμένεται τον Οκτώβριο του 2024 να περάσει στη δικαιοδοσία του ελληνικού Δημοσίου, χωρίς επέκταση της σύμβασης με την υφιστάμενη κοινοπραξία, με το περιουσιακό στοιχείο εν συνεχεία να μεταβιβάζεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. 

Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version