Site icon NewsIT

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι σημαίνει η είσοδος της Μαριάννας Λάτση στην Αττική Οδό

09.10.2024 | 07:36
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι σημαίνει η είσοδος της Μαριάννας Λάτση στην Αττική Οδό

«Ψήφο εμπιστοσύνης» της κας Μαριάννας Λάτση στις μεγάλες περαιτέρω προοπτικές τόσο ευρύτερα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο, ειδικότερα, της υποδομής της νέας Αττικής Οδού, αποτελεί η συμφωνία που χτες ανακοίνωσε η εισηγμένη για απόκτηση ποσοστού 10% στην Αττική Οδό από τη Latsco Family Office, δηλαδή επενδυτικό όχημα της οικογένειας.

Μάλιστα, η κα Λάτση εμφανίστηκε διατεθειμένη να καταβάλει επιπλέον ποσά, δηλαδή υπεραξία 15% σε σχέση με τα κεφάλαια που έδωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως ίδια συμμετοχή για την οικονομική ολοκλήρωση της συναλλαγής με το δημόσιο. Ειδικότερα, από το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ, περίπου 670 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια επένδυση – συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Άρα, για το 10% αυτού του ποσού (έως 67 εκατ. ευρώ) δόθηκε υπεραξία 15% (άνω των 10 εκατ. ευρώ), κατά συνέπεια η κα Λάτση αποκτά το 10% καταβάλλοντας σχεδόν 77 εκατ. ευρώ. Κάτι που αποτελεί αφενός ένα κέρδος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφετέρου δείχνει ότι η Latsco Family Office ποντάρει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και στην Αττική οδό.

Πιο εντυπωσιακό, μάλιστα, είναι το γεγονός ότι η κίνηση αυτή επισημοποιήθηκε ελάχιστες μόλις ημέρες από την μεταβίβαση της υποδομής στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (μεσάνυχτα Σαββάτου προς Κυριακή), δηλαδή το deal έκλεισε άμεσα. Μπορεί στην αγορά να αναφέρουν ότι υπήρχε εδώ και μήνες σχετικό επενδυτικό ενδιαφέρον από διάφορους επιχειρηματίες ή σχήματα (εγχώρια και όχι μόνο), ωστόσο, το γεγονός ότι η συμφωνία «κλείδωσε» άμεσα, καταδεικνύει την προοπτική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλά και του αυτοκινητόδρομου.

Να αναφέρουμε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, σε επίπεδο 9μήνου 2024, τα έσοδα (χωρίς ΦΠΑ τα νούμερα) της Αττικής Οδού εμφανίζονται αυξημένα κατά περίπου 8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2023. Ειδικότερα, φέρονται να ξεπερνούν τα 170 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έναντι περίπου 158 εκατ. ευρώ το 2023.

Επίσης, η μέση ημερήσια κυκλοφορία οχημάτων σε επίπεδο συνολικά 9μήνου φέρεται το 2024 να ξεπέρασε τις 270-271 χιλιάδες, έναντι 257 χιλ. το 2023, άρα έχουμε άνοδο περίπου στο 5,5%. Να σημειωθεί ότι στελέχη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένουν, υπό τη διαχείριση του ομίλου, λειτουργικά κέρδη 300 εκατ. ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο (στην 35ετή διάρκεια ζωής της νέας σύμβασης παραχώρησης), με τον οδικό άξονα να «υπόσχεται» μερίσματα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ αθροιστικά.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πάντα δήλωνε ανοιχτή σε επενδυτικό ενδιαφέρον για την είσοδο τρίτων στην Αττική Οδό, ενώ από την ίδια της σύμβαση που «πέρασε» από τη Βουλή προβλέπεται η δυνατότητα μεταβίβασης, εντός των πρώτων 5 ετών της διάρκειας της Παραχώρησης, ποσοστού έως 49% σε τρίτους, αλλά και η είσοδος της υποδομής στο Χρηματιστήριο.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version