Τρίτη, 19 Νοε.
13oC Αθήνα

Γιατί είναι προτεραιότητα το σιδηροδρομικό τμήμα «Νέα Καρβάλη – Τοξότες»  στη Βόρεια Ελλάδα

Γιατί είναι προτεραιότητα το σιδηροδρομικό τμήμα «Νέα Καρβάλη – Τοξότες»  στη Βόρεια Ελλάδα

«Προσγείωση» σε πιο ρεαλιστικά δεδομένα φαίνεται να σημαίνει η απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και του αρμόδιου σιδηροδρομικού φορέα της ΕΡΓΟΣΕ, για αποκοπή μέρους της σιδηροδρομικής γραμμής «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» από την ευρύτερη εργολαβία «Θεσσαλονίκη – Τοξότες» και την προώθησή του ως αυτοτελούς «κομματιού» μέσω νέας διαγωνιστικής διαδικασίας.

Ο βασικός λόγος αυτής της απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετίζεται με το γεγονός ότι ο «μεγάλος» διαγωνισμός αρχικού εκτιμώμενου ύψους 1,7 δισ. ευρώ δεν μπορεί να εξασφαλίσει στο σύνολό του άμεσα χρηματοδοτικούς πόρους, ενώ ως ξεχωριστά μέρη, την πιο απαραίτητη σιδηροδρομική γραμμή «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» είναι κοντά στην διασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 212 εκατ. ευρώ.

Για ποιον λόγο όμως στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησαν σε αυτές τις κινήσεις; Επί της ουσίας, το κομμάτι του έργου που αποσπάται είναι και αυτό που μπαίνει σε προτεραιότητα υλοποίησης.

Αυτό το έργο το είχε προσδιορίσει ως άμεσα υλοποιήσιμο. Πρόκειται για τμήμα μήκους 37 χλμ. για την κατασκευή σιδηροδρομικού έργου στο βόρειο μέτωπο της Ελλάδας, που θα συνδέει τον εμπορευματικό λιμένα Καρβάλης, στην Καβάλα (επί της ουσίας το λιμάνι Φίλιππος Β’), με το σιδηροδρομικό δίκτυο και θα φτάνει έως την Ξάνθη (Τοξότες), όπου θα ενώνεται με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τα έργα αυτά στη Βόρεια Ελλάδα είναι ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα καθώς αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της χώρας να αποτελέσει μέρος διευρωπαϊκών αξόνων που θα ενώσουν λιμάνια της χώρας με διεθνείς λιμένες, θα ενώσουν Βαλτική Θάλασσα – Εύξεινο Πόντο – Αιγαίο Πέλαγος, παρακάμπτοντας τον Βόσπορο, και αποτελώντας μέχρι και «διάδρομο» προς την Ουκρανία.

Επί της ουσίας τα έργα στον βορρά θα μετατρέψουν την χώρα σε περιφερειακό κόμβο logistics στα Βαλκάνια, όπως τουλάχιστον είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με μεταφορική / εμπορευματική «πύλη» εισόδου – εξόδου. 

Πάντως, η συνολική αναβάθμιση της γνωστής και ως «Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας», δηλαδή το τμήμα Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη, αν και αποτελεί μέρος των ευρωπαϊκών διαδρόμων, στον ευρύτερο επενδυτικό στρατηγικό σχέδιο του νέου ΟΣΕ είναι ενταγμένη στον 20ετή προγραμματισμό, άρα, χρειάζεται ακόμη χρόνος.

Σε αυτόν μάλιστα τον διαγωνισμό για το κομμάτι αυτό που είναι σε εξέλιξη, παραμένουν και οι σημαντικότατες εργασίες ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών που δεν περνάνε στο νέο αυτοτελές τμήμα.

Επιχειρήσεις Τελευταίες ειδήσεις