Site icon NewsIT
05:45 | 03.02.24

Γιατί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρνει 300 λεωφορεία με φυσικό αέριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Γιατί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φέρνει 300 λεωφορεία με φυσικό αέριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ εντάσσονται στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ, με πρώτη γραμμή την 504 Θρακομακεδόνων, Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020. ΑΠΕ- ΜΠΕ/ΑΠΕ- ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Αγγελική Νικολάου

Την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και βέβαια, την επίτευξη φιλοπεριβαλλοντικών στόχων, εξυπηρετούν οι ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια νέων αστικών λεωφορείων με φυσικό αέριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

Την Παρασκευή (2.2.2024) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας προχώρησε στην ενημέρωση της αρμόδιας Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τις προς υπογραφή συμβάσεις προμήθειας 300 αστικών λεωφορείων φυσικού αερίου, ειδικότερα 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου και 200 αρθρωτών αστικών οχημάτων 12 μέτρων φυσικού αερίου. 

Πρόκειται για τμήματα σχετικού ευρύτερου διαγωνισμού για την προμήθεια νέων «πράσινων» αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο συνολικός προϋπολογισμός ξεπερνάει τα 126 εκατ. ευρώ. 

Γιατί έρχονται τα λεωφορεία με φυσικό αέριο

Η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, αναφέρθηκε στα οφέλη από αυτές τις κινήσεις. Η επιλογή των λεωφορείων CNG δεν ήταν τυχαία, καθώς προσφέρουν σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα. Συγκεκριμένα, χαρακτηρίζονται ως καθαρά οχήματα και κατά συνέπεια, είναι απολύτως σύμφωνα με το κείμενο θεσμικό και νομικό πλαίσιο. 

Ανήκουν στην τελευταία ενημερωμένη κατηγορία εκπομπών αερίων της ΕΕ για τα λεωφορεία με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο αρθρωτών (18m) diesel της ΟΣΥ.  Επιπρόσθετα, θα είναι άμεση η εισαγωγή τους στον λειτουργικό στόλο της Αθήνας, χωρίς να δημιουργηθούν ζητήματα στο παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο.

Επίσης, σύμφωνα με την υφυπουργό Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δεν υπάρχουν ανάγκες για επιπρόσθετες δομές υποδοχής ενώ είναι σημαντικό να τονιστεί ότι θα καλύψουν ένα σημαντικό κομμάτι των επιχειρησιακών αναγκών, σε μεγάλες γραμμές κορμού, αφού δεν έχουν ζητήματα επάρκειας αυτονομίας. 

Την Άνοιξη τα 250 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη – Ο «γερασμένος» στόλος

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι την άνοιξη του 2024 τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Εκτιμάται ότι έως το τέλος Απριλίου ή κάπου εκεί κοντά χρονικά λόγω των εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Επίσης, μέχρι το 2027 θα έχει ανανεωθεί σχεδόν συνολικά ο στόλος, με 1.300 λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, προσβάσιμα για όλους.

Όπως λένε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προσεγγίζει τα 19 έτη και είναι αρκετά υψηλότερος από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (13 έτη).

Άμεση επίπτωση της παλαιότητας των λεωφορείων είναι η υψηλή συχνότητα βλαβών, που έως τώρα αντιμετωπίζονταν με προσωρινού τύπου λύσεις, όπως οι συμβάσεις για leasing και με οικεία ΚΤΕΛ. Επίσης, σε 485 από τα 1.582 λεωφορεία, δηλαδή στο 31% του στόλου, μαζί με τα νεότερα οχήματα του υπάρχοντος Leasing, δεν υπάρχει πρόσβαση σε Άτομα με Αναπηρία.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version