Εκείνο που προκύπτει πλέον είναι ότι οι τρεις ενδιαφερόμενοι Eni, Shell και ΔΕΠΑ θα πρέπει να βρουν κοινό τόπο για την επόμενη ημέρα της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα και ειδικά στις δύο μεγάλες πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ας δούμε πως έχουν τα πράγματα στην αγορά. Όπως όλα δείχνουν η ΔΕΠΑ αποχωρεί από την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας και παραμένει στην ΕΠΑ Αττικής. Η εταιρία Shell εδώ και καιρό έχει εκφράσει την διάθεση να αποχωρήσει από την Ελλάδα και το μόνο που απομένει είναι να βρεθεί η φόρμουλα να γίνει αυτό. Ένα άλλο στοιχείο που υπάρχει είναι ότι οι θεσμοί δείχνουν να συμφωνούν με την λύση που είχε προταθεί για απόκτηση του ελέγχου της ΕΠΑ Αττικής από τη ΔΕΠΑ, υπό την αίρεση της σύμφωνης γνώμης της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Πριν από λίγο καιρό ο αρμόδιος υπουργός Γ. Σταθάκης έχει διευκρινίσει ότι στην ΕΠΑ Αττικής η ΔΕΠΑ θα έχει παραπάνω μερίδιο και δικαιώματα στη διοίκηση από ότι σήμερα που είναι παθητικός μέτοχος πλειοψηφίας.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από την διαδικασία, θα προσληφθεί ως σύμβουλος ξένος οίκος με σημαντικό κύρος, ο οποίος θα διενεργήσει την αποτιμήσεις. Οι αποτιμήσεις θα περιλαμβάνουν όχι μόνο την αξία των μετοχών των εταιρειών αλλά και την αποτίμηση του value gap δηλαδή της αξίας που χάνουν οι δύο μέτοχοι μειοψηφίας από την απώλεια του αποκλειστικού δικαιώματος που είχαν και το οποίο καταργείται και στη λιανική από τις αρχές του 2018.
Με την σειρά η ΔΕΠΑ από την πλευρά της καλείται να διαπραγματευτεί την πώληση του μεριδίου της στην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης Θεσσαλίας και με τα χρήματα που θα εισπράξει (μείον το value gap) να αποζημιώσει τη Shell, αξιοποιώντας παράλληλα και κάποιο κομμάτι από τα διαθέσιμα ύψους 320 εκ. ευρώ που έχει.
Εδώ να αναφερθεί ότι οι συζητήσεις των τριών εταιρειών βρίσκονται σε εξέλιξη από το καλοκαίρι χωρίς ωστόσο να τελεσφορήσουν. Μάλιστα πληροφορίες θέλουν τον Γ. Σταθάκη να ήταν ιδιαίτερα ενοχλημένος από την στάση που είχε τηρήσει η προηγούμενη διοίκηση και ένας από τους λόγους που προχώρησε στην αντικατάστασή τη.ς
Η άλλη εταιρία που συμμετέχει στο «παιχνίδι» των διαπραγματεύσεων είναι η η ιταλική ΕΝΙ, η οποία ναι μεν είχε δείξει διάθεση συμβιβασμού, ωστόσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Shell δεν μπορούσε να προχωρήσει κανένα σενάριο.
Όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι η λύση δεν απέχει πολύ, δεδομένου ότι όλες οι πλευρές την επιθυμούν. Ωστόσο επειδή αυτό – δηλαδή η λύση – έχει πλησιάσει πολλές φορές στο παρελθόν, μέχρι αυτή να έρθει ας κρατήσουμε μικρό καλάθι.