Οικονομία

Η Αυστρία θέλει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δωρεάν

Στόχος των ιδιωτικοποιήσεων είναι 50 δισ. ευρώ και οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι παίζουν εξέχοντα ρόλο. Όμως σύμφωνα με τους αυστριακούς σιδηρόδρομους, που εκφράζουν ενδιαφέρον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αξίζει ούτε σεντ, όπως αναφέρει η Deutsche Welle.

Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Όμως ο πρόεδρος των αυστριακών σιδηροδρόμων Κρίστιαν Κερν σε συνέντευξή του στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend αποκλείει ήδη εκ των προτέρων την καταβολή ενός αντιτίμου.
«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου», κατέστησε σαφές ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να παραμείνουν στο δημόσιο

Μιλώντας στο γερμανικό Spiegel Online ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει την στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα: «Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους, δηλώνει ο Κρίστιαν Κερν. Όπως και σε άλλες χώρες οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους φανταστικά ποσά και βάση αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα που, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.
Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προαπαιτούμενων. Ωστόσο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και προηγούμενων κυβερνήσεων πάγωσε μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τον Ιανουάριο.
Άγνωστο παραμένει ποια είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από την μια πλευρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απηρχαιωμένο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο. Ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην ΕΕ κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, εκτιμά ο Κρίστιαν Κερν.

Πηγή Deutsche Welle

Οικονομία

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι δασμοί θα παραμείνουν σε ισχύ για μέρες και εβδομάδες, δήλωσε ο Αμερικανός υπουργός Εμπορίου
Ορισμένα νησιά, στα οποία ζουν μόνο πιγκουίνοι, μπήκαν στον κατάλογο των δασμών Τραμπ, ώστε χώρες να μην μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ως «παραθυράκι», σύμφωνα με τον Χάουαρντ Λούτνικ 
Ο Χάουαρντ Λούτνικ
Ινδία-ΗΠΑ: Το Νέο Δελχί δεν σχεδιάζει ν’ ανταποδώσει την επιβολή δασμών κατά της Ουάσινγκτον
Η κυβέρνηση εξετάζει μία ρήτρα στο εκτελεστικό διάταγμα της επιβολής των αμερικανικών δασμών του Τραμπ που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο πιθανής αναστολής των δασμών για εμπορικούς εταίρους
FILE PHOTO: India's Prime Minister Narendra Modi speaks during a meeting at The Ministry of Foreign Affairs in Paris France July 14, 2023.
ΗΠΑ: Περισσότερες από 50 χώρες έχουν επικοινωνήσει με τον Λευκό Οίκο για την έναρξη εμπορικών διαπραγματεύσεων δήλωσε ένας σύμβουλος του Τραμπ
Ο διευθυντής του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου των ΗΠΑ, Κέβιν Χάσετ, αρνείται ότι οι δασμοί του προέδρου Τραμπ είναι ένας έμμεσος τρόπος πίεσης της Κεντρικής Τράπεζας των ΗΠΑ για τη μείωση των επιτοκίων
The West Front of the U.S. Capitol building is pictured in Washington